Svenska folket vill inte ha en tjej som vinnare

Det är tydligen inte så att det bara är barn som röstar i Mello. Nej, enligt Aftonhoran så knäcktes Amanda Fondell av Loreen-effekten! Producenten för hela tjottaballongen, Christer Björkman, börjar se ett mönster på vilka akter som går vidare och vilka som blir utslagna.

– Fem killakter och en ­tjejakt. Det är väldigt många bra tjejakter som får lämna tävlingen. Jag tror på en ”Loreen-effekt”. Att man tänker att det inte ska gå att göra det bättre än vad hon gjorde. Att tittarna tänker att vi ska gå åt ett annat håll i år, säger han.

Men varken Caroline af Ugglas eller Claes Malmberg håller med.

– Jag tror inte man tänker så. Jag tror att slumpen ligger bakom. Det är helt icke könsbetingat, säger af Ugglas.

Malmberg tror inte att resultaten går att analysera på det sättet.

– Folk lyssnar och följer sina­ instinker. Vår låt tror jag folk tyckte var kul, och hade inget att göra med att vi var gubbar, säger Claes Malmberg.

Amanda Fondell vill inte spekulera i huruvida hennes kön har något med nederlaget att ­göra.

– Det är folket som vill ha något annat än det jag gjorde. Jag är inte Loreen. Men jag kanske är konstnärlig som hon. Vi har dock absolut inte samma stil, säger hon.

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/melodifestivalen/article16255057.ab

Ja, hur ska man annars förklara att Louise Hoffsten ju faktiskt är i final. Och till Andra chansen har ju en tjej i varje deltävling som har kommit med.

Men om genusmaffian får bestämma är det väl jämlikt först då det enbart är kvinnor som artister och upphovsmän. Okej, någon manlig dansare är väl okej, så att brudarna har något snyggt att titta på…

1 Response so far »

  1. 1

    Tofflan said,

    Ha ha ha, Aftonhoran! DEN hade jag inte hört förut! 😛


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

