Då jag var barn frågade man inte!

Ofrivillig barnlöshet, nyligen plussat eller sprickor i relationen kan vara några orsaker att inte fråga. Enligt en omröstning på Familjeliv tycker 75 procent illa om när folk frågar om planer på att skaffa barn.
Från familjeliv.seRelaterat”Hmm har hon inte blivit lite rund ändå”. Alla har vi någon gång nyfiket funderat på hur syrran, kompisen eller kollegan tänker kring barn. Man vill ju så gärna veta, men när kan man egentligen fråga?
http://avestatidning.com/narakara/familjeliv/1.2082295-da-ar-det-inte-okej-att-fraga-om-barnplaner
Jisses, då jag var barn så lärde man sig helt enkelt att man inte frågar just FÖR att det kan vara känsligt. Då min faster var nygift och jag var tre år och frågade om hon skulle ha barn snart så sade mamma ifrån att man inte fick fråga sådant – och jag fick förklaringar till varför också!
Men nuförtiden verkar det vara helt okej att kläcka ur sig vad som helst till kvinnor med lite mage eller folk som är gifta men inte har barn!
Och förresten, varför vill man så gärna veta? Har inte folk rätt till privatliv längre?
Och om man i likhet med mig inte vill ha barn då? Är man en känslokall människa då?
Många som inte vill ha barn säger att de inte kan få barn bara för att få slut på tjatet. Och lika sjukt är det att många som inte kan få barn – säger att de inte vill ha för att även DE inte vill ha frågorna!!
Det visar verkligen vilket sjukt barnfixerat samhälle vi lever i och jag kan vara djävulskt stolt över att inte ha fallit för grupptrycket och skaffat barn. Nu kan jag gudskelov inte längre…

Kommentera

