Tänker du ta hand om ditt barn, Blondinbella?

Ibland tror jag att Isabella Löwengrip, aka Blondinbella, bara vill skapa rubriker. Hon protesterar mot alla möjliga sorters toaletter, och hon skriver bra böcker. Men i barnfrågan undrar jag om hon tänker alls. Då hon var yngre ville hon sterilisera sig. Mne idag är hon glad att hon inte gjorde det, och nu väntar hon och fästmannen Odd Spångberg barn. Om fem månader ska hon föda. Men redan har hon fixan en nanny till barnet! Må så vara, men jag fattar inte grejen. I synnerhet som hon tydligen jobbar hemma, och säger:

”Att jag själv kan bestämma mina arbetstimmar och hur mycket eller lite känns som guds gåva. Vill jag jobba 2­–3 timmar varje dag hemma i två års tid och vara hemma med vår lilla skrutt så gör jag det. Jag bestämmer helt och hållet själv och det är lyx”, skriver hon på sin blogg.

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article16965569.ab

Men jisses! Om hon bara behöver jobba tre timmar om dagen, så klarar hon väl för fan att ta hand om sin egen unge resten av tiden! Knodden sover väl minst tre timmar totalt på ett dygn, och hon kan lägga sin arbetstid hur hon vill, vad är problemet? Vad ska hon då med en nanny till? Vill hon trots allt inte ta hand om ungen eller vill hon bara ta hand om barnet när det passar? Kanske ytterligare ett exempel på att detta med att skaffa barn kanske inte är så naturligt som man tror…

Själv skulle jag vara lycklig också om jag bara behövde jobba tre timmar om dagen och kunde göra det hemifrån, men ingen lär betala SÅÅÅ bra för ”Pinglans tankar”…

5 svar so far »

  1. 1

    Sapias said,

    Jag håller med dig om att det verkar konstigt att hon ska behöva en nanny. Däremot vill jag påstå att det ÄR naturligt att skaffa barn. Jag har läst din blogg ett par månader så jag vet vad du tycker om att skaffa barn, och jag respekterar din hållning, men det är ju ändå så att om det inte vore naturligt att skaffa barn skulle ingen av oss finnas. Generna vill sprida sig.

    Jag tror istället att ett sånt här beteende kan orsakas av att dagens samhälle är så fokuserat på pengar, arbete och konsumtion. Isabella Löwengrip skapar väl till stor del sin identitet genom att arbeta, så då har hon nog svårt att släppa arbetet helt. Hon verkar vara en workaholic tycker jag.

    • 2

      Pinglan said,

      Roligt att du läser bloggen, Sapias, och roligt att du kommenterar. Det är också roligt att det finns folk med olika åsikter här i världen, men att jag öser ur mig allt möjligt här är av det sorgliga faktum att bara vissa åsikter anses vara de ”rätta”.

      Nej, mina gener vill inte spridas, och jag vill inte sprida dem. Troligen, fast jag aldrig har fått det diagnostiserat eller bekräftat har jag AS light eller ADD, och jag vill inte att folk i framtiden ska ha samma problem, kan jag ge fan i att sprida mina gener till detta är då JAG nöjd.

      Många säger också att det är tur att inte dina föräldrar tänkte som du. Men det otäcka är att jag många gånger tänker att det är synd att de inte gjorde det. Jag hade ju knappast gått omkring och mått dåligt av att inte vara född. Och det är ju inte för inte som hinduer och buddister vill slippa återfödas. Inte för att jag är hindu eller buddist, men jag tror lite på återfödelse, och att ta livet av sig är ingen lösning, man får bara göra om detta i sitt nästa liv i så fall.

      Jag är inte rädd för vad som händer efter döden, lika lite som jag är rädd för att jag inte levde för hundra år sedan (allfall inte detta livet). Däremot är jag rädd för att döden ska vara plågsam och ångestfull av den anledningen, jag vill inte heller orsaka sorg hos de som faktiskt tycker om mig. Vilket är oundvikligt eftersom jag är född!
      Därav en anledning till att jag fortfarande inte kan hävda att barnafödande är ”naturligt”. Dessutom – de flesta planeter i rymden är planeter med ”icke-liv”…

      • 3

        Sapias said,

        Om inte dina gener vill spridas, eller om inte du vill sprida dina gener, så är det utmärkt att inte sprida dem. Jag vill ändå hävda att för djur på Jorden är det naturligt att föröka sig. Djur får ungar annars dör arten ut. Människan är ju också ett djur, så samma sak gäller för oss. Skillnaden är att människan har ett medvetande på en annan nivå än andra djur (vad man vet i alla fall), och därmed aktivt kan välja att inte föröka sig. Och gör man det valet så är det ok.

        Jag håller med om att det är tråkigt att endast vissa åsikter är tillåtna i dagens Sverige. Då är det bra att det finns bloggar.

      • 4

        Pinglan said,

        Många djur lever även homosexeullt eller asexuellt.
        Visst, det kanske ligger i djurs instinkter att föröka sig, men eftersom vi människor också har utrustats med viss intelligens ås inser vi att det kanske inte är så bra för vår planet att föröka sig in absurdum. Och inte heller djur får mat att räcka till om de blir för många.
        Sedana håller jag med om att man måste få göra vilka val man vill. Fast folk har åsikter om allt vill jag lova! Skaffar du inga barn är du känslokall. Skaffar du tio barn frågar folk varför du inte använder preventivmedel. Skaffar du barn som väldigt ung är du en idiot som inte kan försörja det, och skaffar du barn som väldigt gammal kan du inte heller ta hand om barnet eftersom du kommer att dö ifrån det.
        Det som jag ju faktiskt har tagit upp i bloggen är att detta med barn verkar antingen vara någon rättighet, och kan man få så tycks det också vara en skyldighet i samhällets ögon. Både med tanke på att folk måste försörja oss (som om det inte fanns tillräckligt med arbetslösa som mer än gärna skulle vilja betala skatt till pensionärer) och med tanke på de som inte kan få barn!
        Barn är ju just en möjlighet, och jag som aldrig har haft sex VET ju faktiskt inte om jag kan bli med barn. Men för mig är det inget hinder.

  2. 5

    Håller fullständigt med dig!
    Satt och blev lite upprörd när jag läste att dom ska skaffa det hallå jag menar man skaffar väl barn för man själv ska uppfostra inte att någon annan ska göra det åt en. Vilken idiot hon är..


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

