Det där är mina jointar

Nu har labbresultatet kommit tillbaka till polisen.

Den misstänkta narkotikan i Justin Biebers turnébuss var cannabis.

– Utredningen läggs ner om ingen kliver fram och säger ”det där är mina jointar”, säger Lennart Karlsson vid Stockholmspolisen.

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/rockbjornen/justinbieber/article17065610.ab

Detta är ju fan dagens skämt! TROR man på ALLVAR att någon knallar in på poliskontoret och säger att ”ledsen grabbar, men ni tog mina jointar, jag vill gärna ha tillbaka dem”!
Nä, det tror inte polisen heller. Och inte heller kommer man ha någon extra koll på Justin Bieber i fortsättningen heller, så SNACKA om att det är skillnad på folk och folk i detta jämlika land!
Och vad kostade inte utredningen i skattepengar!
Detta får mig ännu mer positiv till en legalisering av cannabis.
Och man kan bara bli full i skratt när man läser sådant som detta. Det är som att läsa Pelle Olssons böcker där han menar att vi inte har rätt at bestämma över oss själva eftersom vi lever i en demokrati! Undrar just hur mycket HAN har rökt – jo han säger själv att han har rökt på några gånger, samtidigt som han menar att man kan bli dum i huvudet av röka efter bara någon gång.
Ibland tappar jag tron på mänskligheten.
Nu hinner jag inte blogga mer för stunden, ska läsa något skönt av Ted Goldberg istället…

Kommentera

