Folk har uppenbarligen för mycket fritid

2022 ska folk bosätta sig på Mars. För gott, enligt det holländska rymdprojektet ”Mars one”. (Jisses, vilket härligt dunderrröka de måste kommit över, de som kläckte DENNA pärla till idé!)

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17277417.ab

Jag kan inte tro det, jag baxnar, men det finns folk som tydligen vill leva i en värld där det stormar och är -130 grader! Bland annat är 19 svenskar frivilliga. Och orsakerna är fan helt otroliga!

”Det verkar skithäftigt, så varför inte?”
”Jag tror det kommer att hjälpa mänskligheten”.
”Det är det stora steget som kommer tas under min livstid”
”Det är en once in a lifetime-möjlighet att vara delaktig i något så stort.”
”Det är det stora steget som kommer tas under min livstid”.
”Jag vill bli den första öl­bryggaren på Mars”. (LOL!)
”Det är vår skyldighet som människor att ställa upp på det här.”
”Jag vill vara en del av det största äventyret under min livstid.”
”Det är en chans att göra något som ingen har gjort förut.” (NÄHÄ??)
”Det finns nästan ingenting kvar på jorden att undersöka.” (Ursäkta?)
”Med det här kan vi ena alla männi­skor på jorden.”(Framtida krig mella jordmänniskor och marisaner, eller hur menar du?)
”Jag vill vara en del av en grupp som skriver historia.”
”Jag vill bevisa för mig själv och andra att jag klarar det.”
”Jag vill gå i bräschen för scifi-generation i rymden.”
”Jag vill inspirera människor.”
”Det är så coolt – det är Mars!”
”Vart annars ska jag åka efter att jag sett allt som finns på jorden?” (Funderat på att skaffa dig ett liv?)
”Mars är det perfekta ­gömstället.” (Vad vill du gömma, hehe?)
”Jag har alltid drömt om att kolonisera andra världar.” (Funderat på att starta ett litet krig här på jorden?)

Alltså, folk tycka ha alldeles för mycket fritid. Funderat på att skaffa er någon mer meningsfull sysselsättning här på jorden? Jobba på att fixa världsfred kanske?

Bara ett litet förslag…

Kommentera

