Å fan, han tänker själv!

Idag läser jag i Aftonbladet ”Bards drogåsikter upprör tittare”. Hjälp, har han uttalat sig drogliberalt i Idol eller vad har hänt, tänker Pinglan.
Men icke, då jag läser artikeln noggrannare ser jag att det är folk som Facebookat om att Alexander Bard vill legalisera cannabis, och det är ju bara SÅÅÅÅ hemskt!
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article17325391.ab
Pelle Porseryd, exekutiv producent för ”Idol”, säger till Nöjesbladet att man diskuterat Alexander Bards åsikter inför programstarten, men poängterar att de inte har något att göra med hans roll som jurymedlem. Helt riktigt. På mitt jobb har man till exempel inte med att göra vilka fritidsintressen jag har eller vilket parti jag röstar på. Jag är där för att göra mitt jobb, punkt slut!
Samma sak måste väl gälla Bard. Så länge han inte knarkar på jobbet eller ens säger att alla ska droga så får han väl ha vilka åsikter han vill, det är väl det som är demokrati, trodde jag, att alla får tycka och tänka vad de vill.
Men… just det… Sverige är ju en demoktratur… och här har vi jävlar i min lilla låda inte den åsikten att cannabis ska bli legalt. Ty då börjar ungarna knarka heroin. Ingen som tänker på att om cannabis fanns på systemet eller i coffeeshopen så skulle man inte behöva komma i kontakt med heroin om man vill röka en joint då och då. Och att någon tänker själv och inte det stat och media vill att man ska tänka – så kan vi inte ha det i folkhemmet…
Jamen, man kan ju bli psykotisk av hasch och marijuana, säger väl någon. För det första: Sambandet är inte påvisat. Folk kanske skulle ha blivit psykotiska i alla fall. De flesta som röker på blir ju inte psykotiska och de flesta som drabbas av psykos har inte rökt hasch. Men många som måg dåligt och har psykotiska anlag försöker självmedicinera med alkohol, cannabis och – eller annat – inte så bra…
För det andra: Om det finns ett samband mellan att vissa kan få psykoser av att göra något visst – förbjud förlossningar, amning, stressiga jobb m.m. Men HÄR talas det då fan inte om förbud! Tvärtom, sprutar folk ur sig barn så JUBLAR man!! Hur fan TÄNKER folk???
För att inte tala om hur lyckad du känner dig då du lyckats i karriären…
Men då säger folk att man kan få lungcancer av att röka. Bra! Förbjud fet mat och elitidrott så belastar vi sjukvården mindre.

Jag tror jag har frågat förr och jag frågar igen: Finns det jobb i Amsterdam?

2 svar so far »

  1. 1

    Asp said,

    Glöm inte kaffe, Pinglan – koffein kan faktiskt utlösa psykos, men märkligt nog hör man inte ett ord om detta från den kaffesörplande förbudsmaffian. Man brukar inte heller nämna att CBD i cannabis är anti-psykotiskt. Sådan fakta passar inte den politiskt korrekta mallen.

    Att rökning av cannabis skulle påverka risken att utveckla lungcancer är ett antagande som förbudsivrarna gärna kör med – det kan verka självklart att ett sådant samband finns, men faktum är att flera sinsemellan oberoende undersökningar inte ha kunnat påvisa att cannabisrökning ökar risken för att utveckla lungcancer. Orsaken antas vara att trots att cannabis innehåller cancerogena ämnen, så är THC i cannabis så pass anti-cancerogent att det så att säga jämnar ut sig. En annan detalj som förbuds-Sverige gärna ”glömmer” är att man kan förånga cannabis och därmed undvika en stor del (runt 80-90%, om jag minns rätt) av de skadliga ämnena. Eller så käkar/dricker man helt enkelt det och slipper problemet helt.

    • 2

      Pinglan said,

      HAHAHA, det är alltså för att jag formligen VRÄKER i mig Kaffe, Coca Cola Light och Pepsi Max som gör att jag skriver sådana här (i mångas tycke) förvirrande blogginlägg, NU har jag fått förklaringen!

      Som jag skrev i lördags: ÅTERINFÖR KAFFEFÖRBUDET, annar blir svenska folket scizofrent (om det inte redan ÄR det, svenskar pimplar ju mest kaffe i världen – om inte finnarna har gått om…)


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

