Hyllar du Sverige är du en antifeministisk rasist – även om du är invandrare!

I en reklam för Volvo kör Zlatan Ibrahimovic och funderar över det svenska livet med natur och familj. Samtidigt sjunger han ”Du gamla du fria”, men har bytt ut ”Norden” mot ”Sverige”.

Hur tolkas detta av svensk journalistik? Jo, som att man vill stänga Sveriges gränser mot resten av världen och att man hyllar ett mansideal som försvarar kvinnan mot yttre hot!

http://www.svd.se/kultur/skrammande-att-antirasister-hyllar-zlatanreklamen_8934668.svd

Dessutom är Volvo en svensk bil, och det är rasistiskt att göra reklam för svenska bilar!
Och hur kan antirasister hylla detta? Det är ju som att hylla SD:are som menar att om invandrare anpassar sig till svensk kultur så är det toppen!

Jag må vara dum på riktigt, men jag fattar inte! Vad är det för fel med en utlandsfödd som vill kämpa för Sverige? Det är väl inget fel på en svensk som vill kämpa för Grekland heller, så som jag ser det. Vari ligger rasismen? Är det rasism att hylla Sverige så till den milda grad att till och med utlänningar som gillar detta land är rasistiska idioter??

Men då kan jag lugna alla journalister och PK-människor att jag gillar inte heller Sverige. Drogpolitiken är åt helvete. Genusdagis är trams. Sexköpslagen borde upphävas snarast. Inte heller gillar jag stelheten, spriten och hyckleriet, jag håller med de som säger att Sverige är ett Kina i norr.
http://www.svd.se/kultur/hon-smiskade-kultureliten-och-de-njot_8940944.svd?sidan=2

Och du Zlatan, jag hejar på dig! Kram!

Är jag tillräckligt antirasistisk nu?

Förresten… undrar vad Juggen http://juggen.wordpress.com/ tycker om detta…

Kommentera

