Hur etiskt rätt är det?

Nu vill regeringen tillåta surrogatmödrakap. Då det gäller rätten till att få barn skyr man inga medel. HÄR talar man inte om rätten till kvinnans kropp, minsann!

Visst finns det även här, precis som då kvinnor säljer sex, de som gör det frivilligt. Men det finns även de kvinnor som är sexarbetare som utsätts för handel och påtryckningar.

Då det gäller att bära en annan kvinnas barn tror jag ÄNNU mindre att det kommer att gå att kontrollera om det är så att kvinnan vill hjälpa en vän eller en släkting eller om det kommer att röra sig om familjens heder. ”Kan inte Alice få barn måste du, Bea, ställa upp. Räkna annars inte med vår kärlek och stöd den dag DU behöver.”

http://www.dn.se/livsstil/i-vantans-tid-pa-ratten-att-foda-andras-barn/

Nej, ju mer jag ser på det, desto konstigare tycker jag att det är att vissa länder inte tillåter adoptioner till Sverige. Världen har så många barn som redan FINNS, som behöver ALL kärlek, trygghet och omvårdnad de kan få.

Sådant här gör också att jag knappt VILL att det ska vara tillåtet att sätta barn till en så rubbad värld. Det är ju verkligen höjden av egoism att göra det!

Skrämmande är också synen som vissa surrogatmödrar har. En indisk kvinna, troligen fattig utan andra livsvsal, förklarar sitt surrogatmödraskap såhär:

– Jag hyr ut min livmoder till en kvinna som inte kan få barn själv. Jag tycker inte att det är konstigare än att hyra ut ett rum i huset till någon som behöver tak över huvudet.
http://www.dn.se/livsstil/ett-barn-blir-till/

Men hjälp! Att ha tak över huvudet och mat för dagen är väl en större rättighet än att få barn – eller ha sex!

Och joddå, jag tror visst att många mår dåligt av att inte knulla eller att ha för lite att göra eftersom de uppebarligen har all tid i världen att ägna sig åt blöjbyten och skjutsande till olika aktiviteter eftersom de vill ha barn till varje pris. Men det finns de som mår dåligt av att inte kunna klippa en hövding utan att vara rädda för polisen. Det finns de som mår dåligt av att gå till jobbet varje dag. Det finns de som mår dåligt av att ha för små bröst eller för små penisar.

När får DESSA personer sina rättigheter?

Kommentera

