Léon Löwered, du är dagens hjälte!

Grannarna hade fest och skrek ”Sieg heil”. Léon Löwered blev upprörd och skrev en lapp som han satte upp i trapphuset. Nu sprider sig bilden på lappen som en löpeld genom sociala medier.

Grannarna hade fest och skrek ”Sieg heil”. Léon Löwered blev upprörd och skrev en lapp som han satte upp i trapphuset. Nu sprider sig bilden på lappen som en löpeld genom sociala medier.

”Jag är en av dom som gillar när det är lite liv i huset och tyckte det var mer än roligt när ni mellan 12-01-tiden stod och upprepande skrek SIMHALL SIMHALL SIMHALL!”

Så började Léon Löwered sin lapp till grannarna.

Det var dagen efter festen som Léon Löwered skrev lappen som i sociala medier har blivit omnämnd ”arga lappen”, och av vissa till och med ”bästa arga lappen någonsin”.

Léon Löwered nöjde sig inte bara med att skriva en lapp, utan köpte även sina grannar en present – Anne Franks dagbok. På lappen skriver han:

”Jag gav mig ner på stan i dag och köpte lite läsning till er (jag bjuder på dom 159 kr). Det är en 13 årig flickas biografi, hon skriver par radar om hur det var att växa i en tid när nästan alla skrek Sieg Heil och hur ‘coolt’ detta var. Du och dina kompisar kanske kan ha högläsning ihop eller turas om med boken?”

http://www.dn.se/nyheter/sverige/den-basta-arga-lappen/

LOL, jag fick mig ett underbart gott skratt då jag läste detta! ”Simhall, simhall, simmhall”- jag DÖR! Och att köpa Anne Franks dagbok var ju bara SÅ klockrent! Dessutom var det en god insats mot grannar som inte förstår svenska, de ska ju inte behöva känna sig illa till mods och rädda i sitt eget hus!

Vi behöver fler vardagshjältar som bjuder på goda skratt!

Kommentera

