Jag gör inte tummen upp

Den gängse uppfattningen är att nyblivna föräldrar fyller sociala medier med bilder på sina barn. Vilket skapar irritation hos somliga.

Men det stämmer inte. Tycker man att det är för mycket bebisbilder på Facebook tycks det istället vara mot Facebook irritationen ska riktas.

Ibland har jag förundrats över hur mycket tid folk med barn tycks ha att hänga på nätet. Blogga, facebooka och instagramma om sina bebisar. Jag har aldrig haft tanke på att skaffa barn, eftersom det verkligen är i pauserna jag hinner skriva ej politiskt korrekta inlägg på denna blogg.

Nu visar forskning att då folk (läs: kvinnor) är mindre aktiva på sociala medier på nätet då de får barn, men att de inlägg de gör handlar om barnet.

Att det ser ut som att Facebook översvämmas av bebisbilder är att dessa bilder oftast får ”gilla” på fejan. Och då väljer Facebook att visa bebisbilder då man loggar in.

http://blogg.dn.se/teknikbloggen/

Tur att jag varken har ungar eller Facebook säger jag bara.

1 Response so far »

  1. 1

    Tofflan said,

    Säger det samma: tur att jag varken har ungar eller Facebook! (Besides, jag skulle aldrig ge bort nåt godis till påplingande småkärringar – jag vill ha mitt godis ifred!)


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

