Varför jag inte är någons mamma

Det finns många skäl till varför det inte blir några barn gjorda här. Med inspiration av ”Ingens mamma” och ”40 skäl att inte skaffa barn” så ska även Pinglan förklara varför hon inte är mamma. Ett beslut som bara stärks för varje minut.

1. Miljön
Vi blir fler och fler som ska dela på naturtillgångarna på jorden. Det blir mindre av dem och sopberget blir allt större ju fler vi blir. Tack och lov så minskar fattigdomen i världen, och alla har vi ju rätt till vad planeten har att erbjuda oss, eller hur? I synnerhet i den rika delen av världen är ju varje barn som föds en miljöbov. Blöjberg är inte direkt miljövänligt. Och det är bra början…

2. Jobb och bostäder
I storstäderna finns ingenstans att bo, i de mindre orterna finns inga jobb. Nu snackar vi om Sverige. Till den större del ser det annorlunda ut i resten av vår värld. Där har folk det ännu värre. Vilket leder till konflikter.

3. Krig och konflikter
På många håll råder väpnad konflikt. Vem fan vill sätta barn till en värld där Israel och Palestina håller på att förgöra varandra – och de blir israeliska och palestinska barn som drabbas hårdast!
Krigen kommer närmare oss också. Jag menar, vem är en sådan jävla idiot att hen sätter barn till en värld där civila plan med civila barn skjuts ner?
Hur medveten är man vid en sådan död? Detta var mer än jag ville veta…

http://www.dn.se/nyheter/varlden/passagerare-kan-ha-varit-vid-liv-nar-de-slog-i-marken/

Och folk som blir vittnen till sådant på marken?
http://www.dn.se/nyheter/sverige/aleksandr-overlevde-nar-vrakdelarna-foll-ned-pa-tomten/
Det kommer blodiga vrakdelar och landar på din tomt.
Och hur denna kvinna kunde hålla sig så lugn under intervjun – jag fattar inte hur jag skulle bli människa igen efter en sådan sak…
http://www.expressen.se/tv/nyheter/utrikes/inna-65-fick-en-dod-kropp-genom-taket/
Nej, i en värld där sådant här överhuvud taget är möjligt så blir det inga barn gjorda.

Men om man nu går över till de mer egoistiska sidorna av saken.

4. Man blir bunden.
Precis som med djur så blir man bunden om man har barn. Och sorry, men i regel sitter navelsträngen kvar livet ut. Man kommer alltid att oroa sig för sitt barn om så man är 90 och barnet är 60. Och om den inte gör det, ja då är det något som är fel, man kommer inte överens eller så.
Om man vill resa, göra saker på egen hand elller utveckla sig själv – glöm det! Dina egna behov existerar inte längre, och man måste leva genom någon annan. Inte heller är jag speciellt road av matlagningnoch allehanda hushållsgöromål…

5. Livets mening – så fan heller!
Många säger att barn är livets mening, men JAG skulle då aldrig vilja vara någons ”livets mening” eller låta någon annan vara det för mig. Jag skulle ju inte ens vilja ha en partner, ännu mindre att barn. Jag växte upp i en familj. En bra familj. Och så mycket som DET begränsar ens frihet- nej tack, inte ytterligare en…
Dessutom – vad som är livskvalitet för mig behöver inte vara det för dig…

6. Jag missar kanske saker, men det gör föräldrar också!
”Du vet inte vad du missar” är något man som barnlös för höra.men vaddå? De som HAR barn kanske inte har båtar eller hästar. Missar man inte något då också?

7. Moderskapet – en kvinnofälla?
Detta kan inte sluta förvåna mig. Kvinnor säger att de så gärna vill ha barn, och kommer ändå på tanken att klaga att männen inte hjälper till i hemmet och att de inte tar ansvar för barnen. Men är ni dumma på riktigt? Ni måste väl ha märkt hur era gubbar funkar hemma innan ni skaffar barn? Ni har väl inte gift er eller flyttat ihop med Dr. Jekyll och Mr. Hyde? Dessutom så VET man att man inte får sova på nätterna och att man får en stressig tillvaro då man får barn, ni är ju inte de första i världshistorien som knullar, om man säger så…
Och om ni nu är så upprörda över att världen är ojämställd, varför då anamma den livsstil som GÖR världen omjämställd?

8. Nej, man mår inte bättre för att man får barn.
Nuförtiden verkar det som om barn är någon slags rättighet, men det är det inte, och inte är det någn skyldighet heller. Idag får man knappt säga att man inte vill ha barn ens om man är homosexuell. Och många som tror att ett äktenskap blir bättre om man får barn – ofta är det något annat som är fel. Förhållanden spricker ju även om det finns barn med i bilden – och det är DE som far illa av att mamma och pappa inte kan klara upp sina liv…

9. Har jag rätt att beröva någon det liv de kunde fått?
För att beröva någon något måste det existera. Så ställ frågan till den som funderar på en abort i stället för till mig som inte har varit och inte kommer att hamna i den situationen.

10. Jag ska aldrig bli mor
Precis om i boken ”Ingens mamma” så kan jag inte förknippa ordet ”mamma” med mig. Till och med ”ingens mamma” låter konstigt. Så roligt att vara barn var det för den delen inte heller, så varför utsätta ytterligare individer för detta…

Tack och hej – leverpastej!

Kommentera

