Inte bara jag som ser likheter mellan FI och SD

Som ni vet skulle jag aldrig lägga min röst på varken SD eller FI. Just för att de har så mycket gemensamt, även om inte många i detta land tycks inse detta. Men idag läser jag i SvD en artikel av Alice Teodorescu (denna kvinna är fasen min idol!) där hon skriver bland annat följande:

”Det som förenar dessa partier, som vid en första anblick tycks så väsenskilda, är besattheten av att identifiera grupper som sedan ställs mot varandra. Vita medelålders män mot så när som på alla andra. Invandrare mot svenskar. Unga mot gamla. I den kollektivistiska världen tycks individer sakna rättigheter, ansvar och skuld. Allt är tack vare eller på grund av den kollektiva tillhörigheten, de egna livsvalen saknar med den här logiken helt betydelse. Men alla muslimer är inte potentiella våldtäktsmän, lika lite som alla kvinnor är potentiella offer.”

http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/jimmie-akesson-och-gudrun-schyman_3784716.svd

Exakt! Precis som jag skrivit tidigare – alla SD:are är inte rasister, men det är ett parti som drar till sig många sådana. Alla feminister anser inte att män är djur – men ett parti som FI drar till sig dessa radikalfeminister.

Och i Sverige gäller det att vara politiskt korrekt och göra som kollektivet gör. Det är bra att vara feminist, även om män är djur och bränna pengar i Almedalen. Men nåde dig om du så mycket som vågar andas om att invandrarpolitiken är åt helvete. Då är du mänligen rasist även om du anser att den politik som förs idag inte gynnar någon, ALLRA minst våra invandrare! Och jag tror inte på en politik som utesluter OAVSETT om det skulle handla om att stoppa invandring eller kvotera in kvinnor.

Kommentera

