Stackars kränkta kvinna som inte fick visa brösten!

Anahi Lindqvist ammade sin son på restaurangen Babylon vid Medborgarplatsen i Stockholm. Hon hade lagt en sjal över brösten för att inte visa dem för mycket, men sjalen hade råkat glida ner.

Restaurangens ägare kom fram och bad henne att dölja bröstet.
– Jag blev väldigt förvånad och undrade vad han menade. Då blev han provocerad och sa att om jag inte gillade läget kunde jag gå därifrån. Jag förklarade att sjalen glidit åt sidan av misstag, men han ville inte lyssna, säger hon.

Hon poängerar dock att mannen inte ville förbjuda henne att amma, han ville bara att hon skulle skyla sig.
Men likaväl tar hon illa upp.

– Jag började grina. Jag kände mig ivägkörd och nedtryckt. Att neka ett barn att äta, oavsett tid och plats, är inte okej. Det var 32 grader varmt och jag behövde ge min två veckor gamla bebis mat. Både ur barnets perspektiv och ur ett feministiskt är det beklagligt, säger hon.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19327864.ab

Feministiskt perspektiv? Vad menar hon? Jag kan förstå att det är varmt och att barnet behöver äta, men det är väl ingen jävla feminism i att ge ett hungrigt barn mat??? Eller var det trots allt så att det var någon frigörelse och inte ett misstag att sjalen inte täckte tutten?

Jakub Vávra, en av ägarna till Babylon, säger:
– Jag bad henne lugnt och stilla att skyla bröstet med en filt eller liknande, så som 99 procent av alla kvinnor här gör, säger han och påpekar att de heller inte välkomnar män med bar överkropp.

Och sorry, men jag tror på honom. En annan restaurangbesökare säger sig också ha sett restaurangägaren skälla ut henne, och nu uppmanar även Kitty Jutbring till bojkott av Babylon.

Jag tror snarare att kvinnan var trött och varm och tog åt sig för minsta lilla. Och klart om hon börjar grina att folk tolkar det som att hon blivit utskälld.

Dessutom så ÄR folk lättkränkta utav helvete, det visar ju hennes yttrande om feminism då hon hävdar sin rätt att amma ungen. Så tydligen trodde hon att det var för att hon var kvinna som hon blev utskälld.

Fan, vad trött man blir på folk ibland…

Kommentera

