Ja, jag har då valt det!

NU har Kakan haft sitt sommarporgram. Jag måste säga att jag är glad att jag inte lyssnade på skiten. Kakan berättade om en vidrig resa till Nashville, där hon möter en konsrvativ kvinna vid namn Kay White, som menar att homosexualitet är något man väljer. För Kakan Hermansson finns ett enkelt svar på frågan om huruvida man väljer sin sexualitet. Hon återkommer flera gånger till något som borde vara en självklarhet: att sexualitet inte är någonting man väljer och kan välja bort.

http://www.svd.se/kultur/sommar-i-p1-2014_3680862.svd?sidan=1

Jag fattar inte. Asexuella existerar inte? Eller kan de inte välja att inte ha sex heller? Troligen det senare.

Men okej, man kan inte hjälpa vem man blir kär i. Fast man borde ju kunna välja VAD man gör med känslorna. Jag menar, det är inte alltid bra att gå i säng med någon av motsatt kön heller alla gånger, även om man är SÅÅÅ kär!

Själv blir jag inte kär. Och om jag skulle säga att jag faktiskt väljer att inte leva sexuellt eftersom förhållanden ofta trasslar till det både för de inblandade och de utsomstående. Jag har sett folk som ena dagen hyllar en annan människa och vill att man också ska jubla, för att nästa dag helst ska hacka ner på denna typ som var så toppen igår! För att inte tala om folk som bildar familjer med ungar och hela klabbet. De går inte att umgås med för att de så totalt är i en konstig bubbla.

Någon som tycker det är märkvärdigt att jag går in i MIN bubbla? Ty jag är väl sjuk som väljer bort sex och barn? Enligt restan av världen är det så starka drifter som man inte kan välja bort. Så om jag avstår ungar, heterosex och homosex av fri vilja utan att må dåligt av det – är det medfött eller inte? Och spelar det någon roll om man väljer eller inte? Det viktigaste är väl att man ska få leva som man är – självvalt eller inte!

Är det inte viktigare att kämpa för att homosar inte ska behöva bli misshandlade än att tjata om ifall det är ett val eller inte? Otäckt att Kakan och hennes flickvän blev misshandlade av homofober. Men varför betona att det var ”20-åriga svennekillar” som gjorde det? Kön, ålder och etnicitet är väl betydelselöst i detta sammanhang? Det otäcka var väl att de var 20 timmar på sjukan för att det blev slagna? Vad hade Kakan sagt om det hade varit 60-åriga somaliska kvinnor som hade gjort det? Inte fan hade hon talat om kön, ålder och etnicitet då!

http://www.expressen.se/noje/misshandlades-pa-grund-av-sin-laggning/

Sedan kan jag inte förstå de som hotar henne. Kan man inte låta folk få vara i fred? Sköta sitt och skita i andra. Om det vore så – ja, då skulle inte homos känna sig hotade, och vi skulle slippa rasister och tokfeminister.

1 Response so far »

  1. 1

    Tofflan said,

    Nä den däringa Kakan hade jag ingen lust att lyssna på efter hennes anmälningar av andra sommarpratare hit och dit. Det kändes bara tröttsamt. Fast hota nån ska man INTE!


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

