Enkelt – anklaga de som ser svenska ut för rasister om något går dig emot!

Filip Dikmen från Landskrona sökte till Idol. Men efter hans sång sade juryn att hans röst var lika bra som hans charm. Då kallade killen Laila Bagge för rasist! Men hon försvarade sig genom att förklara för killen att hon är halvpalestinier och att han kunde skippa snacket.
Filip Dikmen säger att han kände sig stressad när juryn kritiserade honom. Det var därför han gick till attack.

http://www.expressen.se/noje/anklagade-idol-juryn–for-att-vara-rasister/

Detta ÄR ingen ovanlig situation. Jag har har också blivit anklagad för att vara rasist då jag har nekat folk med utländskt påbrå samma saker som jag nekat så kallade svenskar. Detta har tydligen varit något som man som svensk ska vara tvungen att ta. Nu har även jag biologisk släkt från andra länder, och jag kan då säga att jag har fått ta mer skit för att jag ser ut som en svensk och har svenska som modersmål än vad jag har fått ta för att halva min släkt är utlänningar!

Och nu när jag läser detta så fattar jag mer än väl varför jag önskade att jag var jude eller zigernare som barn. Då hade man varit rasist om man kastat skit på mig! Så som läget är så kan man säga vad fan som helst! Därför kan jag bara säga att ”gudskelov att sådant här uppmärksammas”.

Fast att killen är stressad, nervös och besviken är fan ingen ursäkt! Om jag kallar någon homosexuell, ensamstående mamma, nörkhyad eller någon gammal för något taskigt för att jag är stressad, så inte kommer jag undan med det. Ty då är jag en rasistisk kvinnohatande homofob per automatik.

Och att man accepterar att utlänningar kläcker ur sig saker om svenskar men inte tvärtom, ja, det spelar ju bara SD i händerna.

Tyvärr vet jag att det finns de som anser mig vara rasist bara för att jag skriver detta inlägg. Så är klimatet i Sverige idag.

Någon som undrar varför jag vill flytta utomlands? Jo, för att i ett annat land blir jag inte anklagad för att vara rasist bara för att jag som infödd behandlar alla lika.

Kommentera

