Vaddå inte rekommendera att leva utan?

En kvinna skriver till Expressen att hennes sexlust är borta. Hon undrar om hon har blivit asexuell. Hon har levt utan sex i femton år och undrar hur många som gör det.

Frågan är inte konstig i sig, men jag reagarar på svaret hon får av en Suzanne Lindström, 55, barnmorska och sexualrådgivare.

Suzanne säger att det inte finns någon ursäkt att bli asexuell. Hon rekommenderar nämligen ingen att leva utan sex och sensualitet!

http://www.expressen.se/halsoliv/sex-med-suzanne-lindstrom/min-sexdrift-ar-borta–har-jag-blivit-asexuell/

Men – om någon är född asexuell, ska den människan TVINGA sig att ha sex då??? Ska man tvinga homos att ha heterosex också?

Tydligen så ska man tänka lite i sådana banor enligt denna Suzanne. Fast tvärtom, PK, ska det ju vara. Kvinnan som ställer frågan får också motfrågor om hur hon ser på sex, hur hennes sexfantasier ser ut och om hon kan tänka sig ha sex med en kvinna!

Man blir nämligen inte kär i en man eller en kvinna utan i en person. Man har inte sex och närhet med en man eller en kvinna utan med en person! Tja, pedofiler blir kära i personer som ser otroligt unga ut… … skulle jag ha sex med allt och alla som jag älskar så skulle ordet ”perversion” få en ny betydelse, jag lovar.

Det är sådana här svar som förmodligen har GJORT mig asexuell om jag nu inte är född det…

Kommentera

