Det tror inte jag heller

Carina Bergfeldt skriver i Aftonbladet att hon inte tror att de som röstar på Sverigedemokraterna är rasister. Hon tror att de som röstar på SD är missnöjda. Det kan hon förstå.

Rasister är de inte heller, men arga på de som förstör för andra, både svenskar och invandrare.

Problemet är de namn som står på valsedeln, enligt Carina Bergfeldt.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/carinabergfeldt/article19437069.ab

Innan jag läste artikeln till slut fattade jag inte. Vad menade hon? För många utländska namn, eller VAD?

Men så kommer det fram att de vill ta krafttag mot brottsligheten trots att sex av namnen på på riksdagslistan är dömda brottslingar? Skyldiga till våld mot tjänsteman och misshandel.

Men man kan väl vara för krafttag mot brott även om man dömts? Eller kan inte före detta (eller nuvarande) alkoholister vara för en restrikitv alkoholpolitik?

De dära kriminella kanske menar att om de hade fått lära sig hyfs och blivit motade från början kanske de inte hande dömts.

För min del kan ni vara lugna. Jag anser också att SD är ett av de sämre partierna, och en orsak är just att de bara tar upp en fråga, precis som FI. Inte heller där tror jag att de som röstar på den anser att män är djur, men vad vill de för övrigt förutom jämställdhet?

Får se vad jag väljer i år…

Kommentera

