Har förstått att jag är udda…

Katarina Wennstam säger att det finns iallafall EN vinnare i denna valrörelse där giganterna är beroende av småpartier som aldrig förr. Nämligen feministerna. Oavsett partifärg, oavsett om man kallar sig anarkafeminist, liberalfeminist, nyvaken feminist (även kallad pappa-som-har fått-en-dotter-feminist) eller tillhör den Ebba Witt-Brattströmska klungan av så kallade ädelfeminister, är detta valåret då feminismen kom tillbaka in i finrummet, skriver hon i SvD.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/antligen-ar-det-konstigt-att-inte-kalla-sig-feminist_3898338.svd

Hon säger vidare att hon har slutat räkna de gånger hon fått frågan varför hon kallar sig feminist och ofta har hon genast fått följdfrågan om hon hatar män.

Idag har det hela snarare förskjutits, och nu ifrågasätts man snarare om man INTE kallar sig feminist. Att inte kalla sig feminist idag är enligt Wennstam lika korkat som att inte kalla sig demokrat! Och är man inte feminist så lever man långt från den verklighet som alla mammor, döttrar, mormödrar och systrar lever i.

Jamen konstigt då att jag faktiskt ÄR kvinna men inte kallar mig feminsit. Jag skulle dock inte heller kalla mig antifeminist, jag är inte MOT att kvinnor är jämställda. Men jag är inte emot att män är det heller. BÅDE män och kvinnor diskrimineras på grund av kön många gånger. Andra gångar kan jag inte alls fatta varför vare sig kvinnor eller män klagar över att de är så diskriminerade! Så därför skulle jag inte kalla mig jämställdist a la Pär Ström heller. Snarare är jag på Pelle Billings linje. Kvinnor kränks – män också.

Men, mamma väljer man väl ändå att bli. Och jag skulle ALDRIG bli mamma om jag nu måste jobba. Jag inser nämligen att man HAMNAR i en kvinnofälla, och även om vi får ett ännu mer jämställt samhälle – en barnfälla! Och som jag sagt tidigare – varför anamma ojämlika stukturer när nu den feministiska rörelsen HAR åstadkommit att vi KAN välja bort dem?

Så ja, jag lever på en annan planet är de flesta andra kvinnor. Jag anser mig kunna välja mitt liv lika bra, ja, många gånger bättre, än många män i Sverige. Får jag ta skit på grund av mitt kön så är det nog fan av andra kvinnor! Det är KVINNOR som säger till mig om jag är för tjock. Det är KVINNOR som säger att jag som har valt bort barn att jag har all tid i världen. Det är KVINNOR som talar om för mig hur jag ska klä mig.

Jag har förstått att jag är udda. Jag är inte smal men skulle verkligen ge fan i att hacka på anorektiker. Jag vill inte bidra till miljöförstöring och överbefolkning. Dessutom vill jag klä mig som jag vill och låta mitt hem se ut som jag vill.

Och det kan ni ge er fan på att jag kan! Även om jag är en icke-feministisk asexuella cis-person!

Kommentera

