Hade en tjej sjungit en sådan text hade det blivit ett sabla liv!

En låt som säljer bra nu är ”Slå mig hårt i ansiktet” med Thomas Stenström. Texten verkar gå ut på att man kan slå honom i ansiktet, skjuta honom, släpa honom i asfalten, med mera.

Hade en tjej sjungit att hon hade velat underkasta sig någon på detta sätt så hade det då blivit ett hallå utan like. Eller inte. Jag förfasades och förvånades över att reaktionerna var så få på Fridas ”Dunka mig gul och blå”

Den pouulära låt som jag tycker är bra just nu är ”All about that bass” med Meghan Trainor.

Härlig vintage-video som säger att du duger även om du inte är pinnsmal.

Sedan kan jag å andra sidan störa mig otroligt mycket på att det är okej att göra sig lustig över smala medan man nu inte får håna överviktiga. BÅDE tjockisar och pinnar får ju ta skit som INGA av dem ska behöva ta. För just det – du duger ju faktist som du är!

Så ÄR det bara!

Kommentera

