Gammal man gör så gott han kan

Världens befolkning kommer att fortsätta öka under resten av seklet. År 2100 kommer det att finnas runt 11 miljarder människor, visar nya beräkningar. Det är två miljarder fler än man har trott tidigare, visar en ny studie. ”Om det ska bli färre än 9,6 miljarder måste något värre än digerdöden hända”, säger professor Hans Rosling.

http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/varldens-befolkning-fortsatter-oka/

Tja, detta är en konsekvens av att både den rika och den fattiga delen av världen fortsätter att föröka sig in absurdum. Och eftersom vi tack och lov får det bättre i hela världen och försöker utrota fattigdom så ökar miljöförstöringen och jordens resurser utarmas.

Mycket kan vi inte göra något åt. Vi blir alla äldre, om vi inte dör i förtid. Men vi kan inte heller gå ut till den fattiga delen av världen och säga att de ska ha elekticitet och tvättmaskiner. Ska man minska befolkningstillväxten vore det i så fall rimligast att göra det i det rikaste landet som får flest barn per kvinna. Det är Sverige.

Men tänker man på det? O, nej, här talas det bara om att vi inte har tillräckligt med skattebetalare som kan försörja äldre (hur mu det ska gå till med så många arbetslösa ungdomar och invandrare), om homosexuellas rätt till barn, om insemination och surrogatmammor. Nej, i det här fallet är det en mänsklig rättighet, detta att få barn, och vill man inte ha så får man veta att det är ens förbannade plikt och skyldighet att föröka sig och bidra till miljöförstöringen!

Du! Jag vägrar! Jag tänker inte bidra till jordens undergång genom att knulla! Och skulle någon som tänker som jag läsa detta kan jag tipsa om http://www.barnfri.se som är ett forum för andra barnfria.

Gammal man (eller kvinna) gör så gott han (eller hon ) kan…

2 svar so far »

  1. 1

    Martin said,

    Hej, jag är ganska ny på din blogg och sympatiserar väl i stort med dina åsikter. Jag får helt enkelt komma tillbaka hit och läsa mer.

    Men jag tyckte att jag ville poängtera för dig att man behöver ju inte få barn bara för att man knullar 🙂
    En del gör faktiskt det bara för att det är skönt, inte för att få barn.

    Vi hörs och ses! 🙂


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

