Chockerande att Matilda Gratte fick lämna Idol ikväll!

Det var Matilda som fick lämna Idol ikväll. Fullständigt oväntat, måste jag säga. Eftersom det är tjejernas år i år så trodde jag att det var Ludvig Turner eller Petter Hedström som skulle få lämna. Juryn trodde att Petter skulle få lämna tävlingen, och Ludvig hängde löst för fjärde gången.

Jag trodde att Matilda skulle komma trea i tävlingen eller så. Finalen tror jag kommer stå mellan Mollie Lindén och Lisa Ajax (skönt efternamn, låter som ett holländskt fotbollslag eller rengöringsmedel) även om Josefine Myrberg är min favvo. Den som tar hem allt är Lisa, tror jag. Men det får vi se om ytterligare fem veckor.

Kommentera

