Dansa inte utan tillstånd

Vid tre tillfällen ska folk ha börjat röra sig till musiken – utan tillstånd. Därför varnades Berggrenska gården i Gävle av kommunen och en polisutredning öppnades, rapporterar Gefle Dagblad.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/polis-utreder-dansliknande-former-pa-krog/

Varför då? Hade krogägarna uppmuntrat till dans på för liten yta? Varför skulle det annars vara förbjudet? Och då undrar jag u per automatik om det är förbjudet att gå i takt till musik ute på gatan också. Var får jag dansa och var inte? Får jag öva tåspetsteknik i mitt vardagsrum?

Som barn dansade jag mer eller mindre jämt till hög musik på mitt rum. Hur kriminell VAR jag som barn?

Ibland är Sverige i amerikansk klass vad gäller dumma lagar….

Kommentera

