Jag har hellre hår på huvudet än under armarna

Att som kvinna inte raka sig under armarna kan ibland vara en feministisk handling. Den amerikanska stylisten och feministen Roxie Hunt tar det ett steg längre – om hon får som hon vill kommer kvinnors armhålor att bjuda på en hårig färgchock.
Hon menar att tjejer med kroppshår får höra en massa dumma saker, men att ingen klagar på snubbar med behåring. Därför vill hon hylla armhålehåret – genom att färga det blått!

http://www.metro.se/nyheter/farga-haret-under-armarna-nasta-stora-feministiska-trend/EVHnkB!eUWDccmPCkM/

Alltså – JAG tänker då inte hoppa på någon färgningstrend bara för att visa hur feministisk jag är. Jag föredrar nämligen rakat, det känns mer hygieniskt. Hår ska man ha på huvudet, inte under armarna. Varför inte färga rövhålshår och näshår när man ändå är igång?

Dessutom så får faktiskt även killar höra saker om at ha hår eller inte. Jag känner en kille (just det, en kompis, en sådan som inte kan existera enligt Jennifer) vars tjej mer eller mindre tvingade honom att anlägga skägg! Bara rena turen att han inte var tvungen att färga det grönt! Och jag ger mig fan på att det finns tjejer som tjatar på killarna sina att de ska raka sig.

Nä, både tjejer och killar ska få bestämma över sina egna kroppar, helt rätt, men det är intressant att dessa feminister bara tar upp det förtryck som tjejer utsätts för, inte ett ord om att även killar utsätts för påtryckningar angående sitt utseende. Det är långt ifrån bara killar som tjatar om hur andra ska se ut – tjejer är enligt mina erfarenheter bra mycket värre på att tjafsa om hur både killar och andra tjejer ska se ut.

Vad säger de armhålefärgade feministerna om det?

Kommentera

