Snacka om sexfixerad tjej!

En tjej som kallar sig Jennifer skriver en insändare i Metro där hon säger att killar och tjejer inte kan bara vara kompisar eftersom killen alltid kommer att vilja ha sex med henne. Om han inte är homosexuell, vill säga.

Om tjejen däremot är flata, så kommer killen ändå vilja ha sex med henne, och inte respektera hennes läggning.

http://www.metro.se/lasarhornan/killar-och-tjejer-kan-inte-vara-bara-vanner/EVHnkA!QTkF8y0bQzyk/

Snacka om skev syn! Om en kille är homosexuell så skulle han alltså inte kunna ha killkompisar, då? Och om en tjej är bisexuell, ska hon vara utan vänner då?

Kanske är det därför som jag som asexuell har lättast för homosexuella killar. Heterokillar ser mig som ett objekt, heterotjejer som en konkurrent. Och för flator är jag både ett objekt och en konkurrent. Däremot är jag ingetdera för homokillar…

Sjukt. Jag har både homo- bi- och heterosexuella vänner. Av båda könen. Och en av mina bästa vänner är också asexuell.
I de fall då en person ha velat ha sex så har vederbörande accepterat att jag inte vill. Bara i ett fall har personen inte förstått – men denna människa undviker jag.

Så visst kan man vara kompis med vilket kön som helst. Man gillar väl en människa för att han är han eller hon är hon, inte för könet. Så snacka om sexualfixerad trångsynthet från vissa…

Kommentera

