Här kommer snoppen i full galopp

Barnprogrammet ”Bacillakuten” har gjort en liten låt om snoppar och snippor. Och inte låter reaktionerna vänta på sig. Många föräldrar tycker det är pinsamt att de ska behöva tala med barnen om sådant här snusk – andra hyllar det!

Själv har jag svårt att fatta varför folk blir så upprörda över detta. Jag blir mest full i skratt. Det finns klart vidrigare sexanspelningar i vår television.

Nej, detta är ju trallvänligt – och ”till och med på en gammal tant, snippan sitter där så elegant”.

Här kan ni kolla på det hela under en timmes tid om ni inte får nog efter en minut. Inte heller verkar alla utlänningar så positiva som svensk media tycks göra det till – även om många tycker det är catchy.

En youtube-tjejs rätt vettiga reaktion på det hela. Det är typ så dåligt så det är bra – hur tänkte man här egentligen?

1 Response so far »

  1. 1

    Hans Odeberg said,

    Målgruppen verkar ge tummen upp. I mina barns skola är snipp-snopp-videon dagens snackis på rasterna, och ungarna skrattar sig blå i ansiktet.

    Även jag fnissar lite grand. Verkar som barnprogrammen är roligare än när jag växte upp på det ideologiskt renläriga 70-talet.


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

