Ska man inte kunna älska sig själv som man är enligt feminister?

Utetemperaturen stiger och kläderna åker av. Med det kommer bikiniångesten för många kvinnor. Skippa detta hemska plagg och köp en baddräkt i stället. Till skillnad från bikinin gör den dig snyggare, skriver Rebecca Weidmo Uvell, opinionsbildare och liberal feminist.

http://www.metro.se/metro-debatt/vaga-vagra-bikini-kor-pa-baddrakt-i-sommar/EVHofq!0mtzpwuYjElFU/

Jag fattar då ingenting. Ska man skyla sin kropp i stället för att vara stolt över den? Självklart ska de som vill ha baddräkt ha det, om de tycker det är skönare. Men kom inte och tala om för MIG hur JAG ska klä mig! Låt mig i stället få HA bikini om jag vill, oavsett om jag väger 100 kilo eller är anorektisk. Eller ser ut som ”man ska”, vad nu det är. Tycker snarare att det är synd att det inte finns fler nudiststrädner så man kan få en snyggare bränna, om du frågar mig.

Och vad är det för feministiskt i att yrka på ett plagg som i ditt tycke gör kvinnan snyggare? Jag kan inte heller se någon liberalism i att man ska se ut som andra vill att man ska se ut, oavsett om man är kvinna eller man!

Nej, är man avklädd så är det sexism, är man påklädd är det sexism… … hur vore det om vissa feminister lade bort sina diktaturfasoner och lät kvinnor vara som de vill! Ena dagen ska man ta för sig och kunna visa sig toppless i badhusen eftersom killarna kan det, nästa dag ska man inte visa magen ens eftersom man ska ha baddräkt. Ena dagen är man förtryckt om man har högklackade skor eller korsett, nästa dag är man frigjord om man burkar in sig!

Själv är jag inte snygg, jag har för stor mage, men inte fan tänker jag deppa ihop för det! Jag har bikini och jag fullkomligt GLÄNSER! För nu är det sommar!

Kommentera

