Sån tur att jag inte hänger där längre!

Swecan har blivit hackat, min mailadress dit likaså. Någon idiot har krävt en massa pengar av dem, annars kommer vederbörande att lämna över databasen till polisen.

Nåväl, de säger sig inte spara IP där, men ändå lyckades ju någon knipa IP av folk för några år sedan, och det var då JAG tröttnade definitivt på det stället.

Själv är jag inte sådär jätteorolig, jag har aldrig odlat något, men man vill ju ändå inte ha påhälsning av farbror Blå, om ni fattar. Hela känslan och hela grejen är dock olustig iallafall. Kan tänka mig att det kan bli ganska schyssta löp i pressen om hur polisen satte dit en ena odlaren efter den andra. Desto mindre om folk som jag som lämnat forumet av en eller annan anledning.

Förr tog reapern den som inte loggat in där på ett halvår, nu tror jag tyvärr inte att det är så längre.

Man är ju ansvarig för det man postar, men jag är sur på de hela iallafall, eftersom jag knappast har lust för att behöva försvara mina åsikter, det får man göra tillräckligt ändå.

Undrar just vad utgången blir av detta…

https://www.flashback.org/t2602986

http://www.reddit.com/r/swedents/comments/3fluub/swecan_har_tydligen_blivit_hackade_igen/

1 Response so far »

  1. 1

    Asp said,

    Vad folk postar i ett forum borde dock ha noll bevisvärde och betraktas som hörsägen. Å andra sidan är den svenska polisen inte särskilt nogräknad när det gäller att själv följa lagen och kan hitta på både den ena och andra ursäkten till att utsätta folk för husrannsakan, vilket egentligen innebär att de gör sig skyldiga till hemfridsbrott. Tyvärr verkar det som nästan alla medel är tillåtna i det Heliga Kriget mot Narkotikan.


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

