Vem får vi som nästa års julvärd?

Jag saknar ord. Antisemiten Gina Dirawi är årets julvärd i SVT! Hur fan tänker de??

Och media skriver att folk är förbannade för att Dirawi är muslim! Är de som jobbar på svensk media dumma i huvudet på riktigt?? Isåfall hade väl folk protesterat redan 2012 då Sarah Dawn Finer var julvärd, hon är nämligen judinna. Men nejjdå, det är män som hatar kvinnor och rasister som protesterar mot valet!
http://www.metro.se/nyheter/vrede-pa-sociala-medier-mot-arets-julvard-for-att-hon-ar-muslim/EVHokt!CcmyHILYhZOKA/

Jag SKITER i vilken tro eller icke-tro en julvärd har – de ska påa program och inte predika! Men jag ser det ganska allvarligt att hon har gjort grova uttalanden om judar. Okej, hon har palestinskt påbrå och har all rätt i världen att kritisera Israel. Precis som att folk med israeliskt påbrå har all rätt i världen att kritisera Hamas.

Dirawi har dock rekommenderat en bok som ifrågasätter Förintelsen och som menar att Nazityskland handla de i självförsvar.

https://ejkorrekt.wordpress.com/2012/11/24/bruden-ar-ju-mer-an-lovligt-dum/

Donnan har inte heller bara kritiserat Israel, utan judar över lag.
https://ejkorrekt.wordpress.com/2011/11/13/gina-dirawi-ska-leda-melodifestivalen-jamfor-israel-med-hitlers-tyskland/

Nu säger väl någon att hon har pudlat, men det gjorde Louise Andersson Bodin också då hon hade använt ett felaktigt ord. Hon bad om ursäkt under tårar – men blev av med jobbet från TV4!

Uppenbarligen är det skillnad på folk och folk. Vita döms uppenbarligen hårdare i medievärlden.

Eller kommer vi få se ännu värre saker på TV nästa år? Jimmie Åkesson som julvärd?

Nej, tack, säger jag!

1 Response so far »

  1. 1

    Tofflan said,

    Faktum är att jag inte har tänkt i banorna att Gina Dirawi skulle vara antisemit eller muslim eller vad för nåt. Jag bara gillar inte hennes typ av humor, förstår den inte och tycker att hon har gjort konstiga TV-program. Därför är det för mig obegripligt att SvT väljer henne som julvärd. Varför inte välja nån TV-person som har gjort riktigt omtyckt TV, som Anja Kontor eller så, undrar jag..?


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

