Inga skrikande babys då JAG jobbar iallafall!!

Isabella Löwengrip, a.k.a. Blondinbella hävdar vikten av att kombinera arbete och familjeliv på Instagram, och uppmuntrar sina anställda att ta med sina barn till jobbet!

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/klick/article22576278.ab

Jag måste säga att jag är glad att jag inte jobbar för henne. I alla fall inte om det är ett jobb som kräver att man koncentrerar sig noga på sina arbetsuppgifter. Eller att det finns saker och arbetsmaterial som ungarna river omkring i och i värsta fall förstör!
Ursäkta en konservativ kvinna, men jag har redan som barn och tonåring hävdat att antingen jobbar man eller så har man ungar! För min egen del skulle jag aldrig kunna TÄNKA mig att göra båda. (Att jag sedan nu är arbetslös är en annan historia, det är inget jag har valt till skillnad från alla de som förökar sig in absurdum till denna sjuka värld.)
Ett möte ska inte behöva vara en förskola. På ett kontor ska man inte behöva passa barn. I en affär eller i andra servicejobb ska man ta hand om sina kunder utan att bli avbruten av barnskrik!

Nej, innan man skaffar barn så bör man klara ut vem som jobbar och vem som stannar hemma med barnen. Har man inte råd med bara en heltidsarbetande? Fine, då har man inte råd att ha barn! Och till en annan fråga, vem ska betala för de ensamstående kvinnor som väljer att inseminera sig? (Eller adoptera, för den delen, även om jag kan försvara adoptioner mer än inseminationer eftersom man då tar hand om de barn som redan finns och inte bidrar till överbefolkningen i världen.)

Nä, kan man inte välja jobb eller privatliv, välj bort barnen då i stället för att ta med er era snorisar till arbetsplatserna och se till att de som ÄR på jobbet för att JOBBA OCH FÅ LÖN FÖR DET inte får sjukdagar i stället!

Man kan ju bli matt för mindre…

Kommentera

