Vem vinner på invandring, vem förlorar?

Harvardprofessorn George Borjas är tydlig i sitt budskap: Invandring kostar.

Det finns de som vinner på invandring och de som förlorar. De som vinner är de som anställer folk billigt, de som förlorar är lågutbildade som måste konkurrera om jobb.

Harvardprofessor: ”Ni måste inse att invandring kostar”

Precis som det är för mig som akademiker. Inom mitt yrkesområde är det i princip omöjligt att få jobb, det var inte ens mitt eget val utan jag gjorde i princip det som familj och samhälle sade åt mig att göra, så jag är FÖFDBANNAT trött på er som säger till folk att ”ni får väl skaffa er utbildning då” om man klagar på invandringen.

Vi måste våga ta debatten. Ska vi rädda liv – JA! Men vi KAN inte trolla fram nya liv i Sverige till de skyddsbehövande. Vore det så lätt att få bostäder och arbeten – varför inte lösa de problem som redan FINNS här?? Och i andra länder.

Det är inte bara flyktingar som behöver fred i Syrien, om man ser till det hela lite längre…

Kommentera

