Säg inte åt oss att bita ihop!

Molly Bergström är 24 år och har äntligen fått sin ADD-diagnos. Har man ingen diagnos får man ingen hjälp av samhället.
http://www.metro.se/metro-debatt/jag-har-add-och-kampar-dagligen-sluta-sag-at-mig-att-bita-ihop/EVHpdy!iVSf3YEP5DXeY/
Tack, jag vet. Jag har förmodligen ADD eller Asperger eller både och. Ingen har gett mig en diagnos, jag är 50+ och kommer troligen leva i ovisshet och osäkerhet hela livet.
Jag får också höra att jag är lat, ouppmärksam, talar för högt, för lågt, avviker från ämnet, inte håller ordning på min lägenhet, är oförskämd.
Men jag behöver lugn och leva utan stress. Jag kan inte hålla många bollar i luften utan måste ta en sak i taget. Det FINNS ju mer än EN anledning till att jag valde bort barn i mitt liv.
Jag känner SÅÅÅ väl igen känslan när folk säger att ”så är det för alla”. Kanske det, men även om tillvaron ser liknande ut för de flesta så ÄR vi inte LIKA.

Som Molly Bergström säger – vi är alla unika individer!

Så stå på dig och KRAM!

Kommentera

