Nej, Yasri Khan, i detta fallet tror jag inte du hade behandlats bättre som vit

Efter bostadsminister Mehmet Kaplans avgång var det Yasri Khans uteblivna handslag som stod i fokus.

Den nu avhoppade MP-politikern talar nu ut i Dagens Nyheter:

– Jag är helt säker på att jag inte skulle ha behandlats så här om jag hade varit en vit man. Jag skulle önska att Sverige var mer tolerant, säger Khan till DN.

http://www.expressen.se/nyheter/yasri-khan-talar-ut-efter-avhoppet/

Jag är inte så säker på det. En vit strängt troende muslim son inte tar kvinnor i hand har det nog inte heller så lätt i Sverige. Tvärtom, i ett sådant fall tycker man nog att det är ännu konstigare att en som ser ut som majoritetsbefolkningen inte bär sig åt som de.

Varför inte försöka förstå den kultur och de seder som råder i det land man befinner sig? Det är sådant som gör att man lättare integreras och att segregeringen minskar. Lär jag mig att folk anpassar sig efter bästa förmåga så har jag lättare att möta dem.

Drar folk bara fram rasistkortet hela tiden har jag fan ingen lust med det, jag blir bara förbannad!

Skulle strängt troende muslimer tycka att det vore okej om det kom västerlänningar till deras hemländer och bar sig ”intimt” åt? Skulle inte tro det. Och varför skulle de? Det är DERAS områden och DERAS kultur, och det måste man väl acceptera. Eller hur?

Kommentera

