Jag börjar känna mig orättvis mot Ukraina…

… eftersom det inte bara är Ukraina som har ylat obegripligt i ESC

Jag kom förresten på flera låtar med politiska budskap. Ukraina sjöng om revolution på hemmaplan 2005

 

 

Jag minns att det diskuterades då.

 

Grekland har också sjungit om situationen i hemlandet.

 

Även i år var Grekland politiska. De sjöng om flyktingsituationen och tog upp de svårigheter som både flyktingarna går igenom och de utmaningar som Europa står för.

Också Bosnien-Hercegovina tog upp flyktingsituationen i år.

 

Så Eurovisionen håller inte så hårt på regeln om att låtar inte får vara politiska med andra ord.

Fast jag hoppas att det blir något bättre, mindre politiskt och mindre ylande nästa år!

 

 

 

 

 

 

 

 

Kommentera

