Tycker du att svarta kvinnor är vackra är du rasist

Skådespelerskan Blake Lively försökte vara lite rolig när hon postade ett foto på sig från filmfestivalen i Cannes. Hon lade upp ett foto där hon är klädd i en tajt klänning i guld. I texten skrev hon ”L.A. face with an Oakland booty”.

Textraden är från 90-tals låten ”Baby got Back” med Sir Mix-A-Lot där han rappar om att han tycker om stora rumpor och hyllar färgade kvinnors kurvor. Blake Lively var nog ute efter att hylla sina graviditetskurvor. Men det hela blev fel och nu anklagar folk henne för att vara rasist.

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/klick/article22845458.ab

Helvete, vad trött jag blir! Här har vi en kvinna som inte hyllar pinnsmala ideal och som tycker att ”black is beautiful”. PK så det stänker, kan man tycka. Men, nejjdå, då är man plötsligt rasist. Och varför är hon rasist? Jo, för att hon är en rik vit kvinna som har humor!

Ja, jag kanske borde ta livet av mig. Jag är också en glad, pigg , humoristisk kvinna som bor i en bostadsrätt i Stockholm och jag är vit. Eftersom jag är rasist bara genom att vara just detta. Sedan vad jag anser om de som inte är som jag, det har ingen betydelse. Jag är vit. Och därmed rasist.

Kommentera

