Som sagt – det är skillnad då det är de som har barn som berörs…

I mitt förra inlägg skrev jag om mannen som dammsög och förde liv. Folk ville ha honom vräkt på grund av detta.

I Metro läser jag om en kvinna som blir ombedd att kliva av bussen för att hennes barn gråter. Chanelle blir vittne till detta och tycker att det är SÅÅ hemskt eftersom barn faktiskt inte KAN sluta gråta på befallning!

http://www.metro.se/nyheter/kvinna-tvingandes-kliva-av-buss-for-att-hennes-barn-grat/EVHpfq!k4lJESzP9whQI/

Jag håller faktiskt och otroligt med! Barn ÄR ledsna även om också jag tycker det är urjobbigt med skrikande barn på bussar. Kanske borde man göra med bussar som med tåg. Barnfria bussar och bussar för barn helt enkelt.

Det jag kan reagera mot är just hur synd det är om denna mamma, men en man som har problem bemöts med något som snarare liknar hat. Om en kvinna inte får amma offentligt är hon diskriminerad, om en man är lättklädd av medicinska skäl är han pervers.

Men, som sagt, barnfria bussar är kanske ett alternativ. Då skulle det inte bli blodvite om folk vill komma på med barnvagnar.

http://www.metro.se/nyheter/foraldrar-i-slagsmal-pa-buss-om-barnvagnsplats/EVHpau!zXala6DZE9Kc/

Barnvagnar ÄR det nämligen överfullt med på bussarna. Rullstolar, rollatorer, resväskor eller bara mycket påsar har ingen plats alls, enligt vad jag ser och märker då jag själv åker buss. Och så säger de att det föds för få barn i landet!

 

Kommentera

