Det är lika mycket ni feminister som är skuld till att det ser ut som det gör

Vi blir förfärade över att unga killar skjuter ihjäl varandra. Samtidigt sätter vi oss och tittar på filmer där unga killar skjuter ihjäl varandra – och tycker att det är underhållning. Sluta romantisera våld i filmer och tv-spel, skriver Daniela Alfonzetti.

http://www.metro.se/metro-debatt/gnall-inte-over-valdet-nar-du-sjalv-romantiserar-det/EVHpfp!5QkOQXlqH4EzI/

Det kan jag verklige hålla med om. Tjejer som förfäras över att killar slår tjejer kärar likförbannat ner sig i sådana killar och anser att det är toppen att de är starka och macho – kort sagt, riktiga män!

Snacka om hyckleri!

Sexualisering av det offentliga rummet ökar och finns överallt i vår vardag. Utmed gatan, i tunnelbanan och i olika former av media så gör sig reklamen påmind och fyller upp våra synintryck. En del av problematiken är inte att reklamen ökar utan att den sexistiska reklamen ökar och påverkar människors syn på kön och sexualitet. Det förstärker föreställningen om kvinnor som varor som kan konsumeras. Nu vill Londons borgmästare Sadiq Khan få till ett förbud mot sexistisk reklam i tunnelbanan, något som Feministiskt initiativ följer med intresse, skriver Gudrun Schyman.

http://www.metro.se/metro-debatt/forbjud-konsdiskriminerande-reklam-kvinnor-ar-inga-varor/EVHpfn!gdPBu3TCZq6o6/

Jag håller med till viss del. Sexualisering finns överallt, och även jag slipper gärna rumpor och plutande munnar och bredbenta lätta karlar i tunnelbanan. Men så länge någon gör reklam för underkläder eller badkläder och det inte putas eller toochas eller bootchas så har jag inte något problem med det.

Och ska Pride också förbjudas så? Det är ju VERKLIGEN sexualisering i det offentliga rummet, som många gångar tar ifrån paraden det viktiga budskapet. Hur ställer sig Schyman till det?

Men idag anses ju en bikini för barn vara sexualiserande! Jag känner mig mer sexistisk i en bygel-bh än i än bikini. Jag hade bikini som barn och inte fan kände jag mig som något jävla kvinnligt offer i den! Den var ju inte porrig! Kommer snart t-shirts på både pojkar och flickor vara sexism?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23015474.ab

Nej,  det är just dessa vansinnesupprop från feministerna som jag upplever som hycklande som gör att jag inte vill kalla mig feminist. Protestera gärna mot porriga kläder – men bär dem själva inte som vuxna, då! Protestera gärna mot lättklädda män och kvinnor i reklam då det handlar om bilar – men inte då det handlar om badkläder och inte är porrig badklädesreklam! Och bli lesbiska eller asexuella i stället för att knulla till er barn som gör er till mjölkflaskor i kvinnofällor om ni nu hatar män!

Tack för mig för denna gång!

 

 

 

 

Kommentera

