Förmodligen är det vita västerländska män som bär skulden till detta också

Jesper Parnevik twittrade om attentatet i Nice, där en 31-årig fransk-tunisisk man körde in en lastbil i en folkmassa och sköt (en kvinna satt med i bilen),  och pikade Zara Larsson – efteråt möttes profilen av stor kritik och tvingades be om ursäkt.

Nu försvarar Penny Parnevik sin pappa i ett inlägg på Instagram.

”Tydligen är det, 2016, inte okej att säga något om kvinnor men du kan absolut hacka på män och kalla dem för grisar”, skriver hon på Instagram.

http://www.expressen.se/noje/dotterns-forsvar-men-du-kan-hacka-pa-man/

84 människor har hittills dött, och Frankrike har drabbats av det tredje terrordådet på ett och ett halvt år.

Jesper Parnevik, 51, skrev på Twitter:

”Ryktet säger att det var en man och en kvinna som körde lastbilen, men jag slår vad om att Zara Larssons raserianfall kommer bli ‘jag hatar alla män'”. Naturligtvis blir Zara Larsson upprörd över att Jesper Parnevik drar in henne i denna tragedi. Det kan jag fatta, och han fick mycket riktigt pudla.

Samtidigt slog mig tanken då dådet var ett faktum att inte fan kommer fröken Larsson att skriva något om att hon inte orkar höra att inte alla muslimer är terrorister eller att hon hatar muslimer. Så lite kan jag tyvärr fatta att folk gör sig lustiga över henne.

Nu kan jag inte tala för just henne, men jag ger mig fan på att det finns folk som representerar den gren av feminismen som hatar män så länge de är västerländska och som menar att detta attentat i Nice beror på de västerländska männens förtryck av de som inte är västerländska, vita människor.

För varför säger man annars att ”det är inte alla muslimers fel”, helt riktigt, när sådant här inträffar, men inte ”det är inte alla mäns fel” då kvinnor trakasseras?

Om någon kan förklara detta för en idiot som jag vore jag tacksam!

 

Kommentera

