Har du svenska värden är du rasist och antifeminist

Sofia Hermansson skriver i Aftonbladet hur hemskt det är att våra politiker månar om svenska värderingar.

”Att göra rätt för sig i Sverige är att vara tolerant och jämställd, har vi hört i de senaste veckornas debatt om ”svenska värderingar”. Anna Kinberg Batra sa det först. Inget har på länge gjort mig så häpen som detta”, skriver Hermansson.

http://www.aftonbladet.se/debatt/article23213021.ab

Hon fortsätter med att skriva om hur rasistiskt och antifeministiskt det var på hennes högstadieskola 2002 i Malmö. Invandrare skulle å andra sidan ut eftersom de hade en dålig kvinnosyn.

Vidare så var det rasistsnack i fikarummen på vården där hon jobbade. Uttalade man sig rasistiskt så fick man medhåll. Att vara tjej, feminist och antirasist är och har alltid varit förknippat med hat och hot, skriver hon också.

Okej, hon kommer från Malmö. Själv kommer jag från Metropolen Byhålan och bor numera i Stockholm. Jag är äldre. Jag känner inte alls igen mig.

Där jag har gått i skola eller jobbat, inom vård och annat, så har man tvärtom fått varit jävligt noga med att passa sig med vad man säger, om nu man skulle ha något emot något som någon icke-svensk gjorde. Och jag kan lova att även killar, antifeminster och sverigedemokrater får ta hat och hot de också.

Som sagt, jag börjar tröttna på PK…

 

Kommentera

