En härlig dag!

Det var riktigt roligt på Pride! Jag hälsade på både Babsan och Jonas Hallberg, jag dansade med en polis och kramade en massa människor. Kärlek, som sagt.

Men denna värld är inte heller fri från diskriminering. Även inom gay-världen frodas rasism och fördomar. Man kan ju faktiskt vara sverigedemokrat och gay. Många av dem fruktar säkert att fler och fler muslimer och kristna från andra kulturer med en mer negativ syn på HBTQ kommer hit. Bisexuella får ta skit från både heterosexuella och homosexuella. Jag minns själv hur det var för några år sedan, att outa min asexualitet  under Pride var det sista jag skulle göra, då många homos har fått kämpa för sin rätt till sex och heteros menar att man är normavvikande.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23252824.ab

Nej, mer kärlek, och skippa hat, som sagt!

 

 

 

Kommentera

