Varför dra alla män över en kam?

Sven Melander har tagit Zara  Larsson i försvar på sin Facebooksida.

Han förklarar att det finns mycket man kan reta upp sig på, som kriget i Syrien, politiker, en regnig sommardag, skatterna.

Därför är det för mig en fullständig gåta att oroväckande stor del av svenska män kastar sig över Zara Larsson, en ung, begåvad svensk kvinna som har blivit ursinnig över de övergrepp som begås mot unga kvinnor i Sverige. Det är fantemej obegripligt, säger Melander.

https://www.gp.se/n%C3%B6je/melander-inte-fan-%C3%A4r-det-zara-larsson-som-%C3%A4r-problemet-1.3522763

Han fortsätter:

Det är män som våldtar och vi borde titta på det, varför blir det så här, vad kan jag göra åt det? Hur kan jag uppfostra mina barn, om de nu är pojkar, till att bli något annat? Det är ju det som är grejen, inte fan är det Zara Larsson som är problemet. Det är ju vi.

Vaddå, ”vi”? ALLA män är inte våldtäktsmän! Den kritiken har Zara Larsson fått, och även Sven Melander efter detta inlägg. Med rätta! FORTFARANDE säger jag som många andra – det är INTE att ta ställning mot VÅLDTÄKTSMÄN som är fel utan att hata alla som har en kuk! Med DET sagt – ni som däremot HOTAR dessa personer  för dessa äckliga generaliserande yttranden, ni må OCKSÅ brinna i helvetet!

Byt ut vissa ord så får det en annan innebörd:

 

Det är muslimer som begår terrorhandlingar och vi borde titta på det, varför blir det så här, vad kan jag göra åt det? Hur kan vi integrera de som kommer hit, om de nu är muslimer, till att bli något annat? Det är ju det som är grejen, inte fan är det Jimmie Åkesson som är problemet. Det är ju dom.

Skulle någon gå ut och säga något sådant skulle jag undra om människan var rasist eller så!

Man ska ju inte påstå att det är invandrare som våldtar, ensamkommande flyktingbarn har inte råd att betala för att gå på konsert.

http://www.expressen.se/nyheter/sanningen-bakom-den-dystra-statistiken/

Däremot finns det både svenskar och andra som betalar som också våldtar. Att detta uppmärksammats mer beror väl också på att det anmäls till skillnad från när jag var ung. Och enligt sätt att se på våldtäkt så kan även kvinnor våldta. Att tafsa på någon som sover är våldtäkt. Men jag anser snarare att det är grovt sexuellt utnyttjade och att kvinnor inte kan våldta. Så enligt mig ÄR 100% av våldtäkterna utförda av män, men det är fan inte ens 1% av dem som våldtar!

Så finns det ett stort mörkertal också. Många tjejer fattar inte att de blivit våldtagna, och en kille som blivit våldtagen skulle ALDRIG anmäla.

Sorgligt att man ska behöva vara rädd för denna lilla del som våldtar. Precis som man måste vara rädd för de få muslimer som stödjer terrorism.

 

 

 

 

 

 

Kommentera

