Vem följer med en okänd hem?

Oisín Cantwell skriver i Aftonbladet att det också i svensk kultur anses okej att våldta kvinnor.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/oisincantwell/article23301308.ab

Det ingår väl inte i NÅGON kultur att våldta kvinnor. Även om man i vissa kulturer kan tycka att en tjej är en hora om hon har kort kjol, i andra kulturer är det en dålig kvinna som inte täcker håret. I västerlandet bjuder en tjej ut sig om hon visar brösten, i vissa afrikanska kulturer bjuder en tjej ut sig om hon visar benen, i Asien bör hon på många håll inte visa axlarna. Men att våldta en kvinna står lågt i kurs i princip alla kulturer.

Ändå finns det idioter överallt. Tyvärr. Och därför skulle jag ALDRIG följa med någon okänd hem. Visst ska man dömas hårt om man våldtar en tjej som har följt med hem en kväll. Men å andra sidan – man brukar ju säga att tillfället gör tjuven men du själv gör tillfället. Ingen har rätt att stjäla från dig, men inte fan får du hjälp av polis och försäkringsbolag om du lämnat dina grejer obevakade!

Jag skulle aldrig följa med någon okänd hem, varken man eller kvinna, eftersom man KAN råka illa ut. Så, ledsen alla feminister därute, om ni följer med någon okänd hem, så ÄR ni mer i skuld än om någon hoppar på er bakifrån och drar in er i en buske. Därför kan jag tyvärr förstå om sådana fall döms mildare än om en tjej med kort kjol blir indragen i skogen av någon okänd störd människa. Jo, jag anser att det är ett stört beteende att tro att man äger en annan människa. Precis som att jag anser att det är störda människor som begår terrorbrott, inte att det har med kultur eller religion att göra.

Och eftersom sluten psykiatrisk vård inte existerar längre och  färre med psykiska problem får hjälp så ÄR jag mer rädd ute nu. För män och kvinnor. Svenskar och utlänningar.

Vill jag gå ut utan att riskera våldtäkt är jag en bra människa, ty då är jag feminist. Vill jag slippa bli rånad hånar jag fattiga. Vill jag slippa bli mördad hatar jag psyksjuka. Vill jag slippa bomber är jag rasist.

Så nog är det skillnad på folk och folk. DET skulle jag klassa som svensk kultur som Sverige inte är fri från.

Kommentera

