Helst inga feminister alls!

Ida Ölmedal skriver i Expressen om hur trött hon är på dessa pappor som blir feminister när de får döttrar.

http://www.expressen.se/kultur/jag-ar-sa-trott-pa-pappafeministerna/

Det får mig osökt att tänka på den skit som män som är trötta på sexism får ta. Främst från just feminister, fråga Joakim La Motte, som jag skrev om för några år sedan.

Cissi Wallin ger dock svar på tal. Hon menar att alla som vill ha jämställdhet gör något bra. Hellre pappafeminister än inga feminister alls.

”Klyschan ”du har aldrig älskat som när du får barn” stämmer nämligen. Själv fick jag en son. Min ångest för hur småpojkar redan tidigt utsätts för tuff machohets maxades efter det. Jag ser redan hur vissa tycks göra allt för att få honom och andra småkillar till känslokalla våldsrobotar.

Visste jag inte det tidigare? Jo, men jag kände det inte så pass starkt att engagemanget brände till förrän sonen kom”, skriver hon.

http://www.expressen.se/kultur/hellre-pappafeminist-an-ingen-feminist-alls/

Själv känner jag en kvinna som har en son. Hon klassar sig nog själv som feminist och hon säger tvärtom att hennes son (och även hon) har fått ta rätt mycket för att han har en kuk mellan benen, om man säger. Det har INTE handlat om att fostra pojkar till känslokalla robotar, tvärtom, de har tidigt fått lära sig vilka svin de är just för att de är pojkar. Inte för vad de gör och inte gör.

Rasism kallas sådant normalt. Utom när det gäller att män skulle vara sämre än kvinnor.

Själv är jag gladare för varje dag som går att jag inte har barn. Jag menar, hur tänker man om man förökar sig i en värld där du har 50 procents chans att föda någon som riskerar att bli våldtagen och misshandlad och 50 procents chans att föda en undermänniska? Nej, så sant, jag har räknat bort transorna och hen-människorna, men i grunden så föds folk med eller utan snopp.

Så hellre inga feminister alls. Jag vägrar sprida manshat. Eller sätta offerkofta på kvinnor.

Kommentera

