Man kan ju bli OS-medaljör eller president – så HEMSKT!

Malia Obama, 18, tackade nej till demokraternas konvent i Philadelphia och Hillary Clintons historiska tal för att i stället gå på musikfestivalen Lollapalooza i Chicago. Flera filmer på sociala medier visade sedan presidentdottern dansa och ta selfies med sina kompisar framme vid kravallstaketet under en konsert. Nu publicerar nöjessajten Radaronline ytterligare en filmsekvens som visar när presidentens äldsta dotter verkligen roar sig under en spelning.

Enligt ögonvittnet Jerrdin Selwyn, 18, var det nämligen ingen vanlig cigarett som skickades runt mellan vännerna.

– Hon var bara någon meter ifrån mig och jag kunde känna marijuanalukten från cigaretten hon tog ett bloss av, säger Selwyn till sajten.

http://www.expressen.se/nyheter/vittnet-malia-obama-roker-marijuana

För det första:  Så länge du har mindre än tio gram på dig så är marijuana tillåtet i Illinois.

För det andra: Malia Obama är inte den första i Vita huset som har rökt på. President Obama har erkänt att han rökte under både high school och college. Också Bill Clinton och George W. Bush har berättat att de rökte i sin ungdom, även om Bill Clinton sa att han aldrig drog halsbloss.

Komikern Chris Rock skriver på Twitter:

– Om hon inte är försiktig kanske hon vinner 21 olympiska medaljer eller blir USA:s president.

Uppenbarligen syftade han på simmaren Michael Phelps, som rökt marijuana, precis som pappa Barack Obama.

Många uppmanade också Malia Obama att fortsätta vara en vanlig tonåring:

– Jag är republiken som föraktar Obama men jag kan inte bry mig mindre om vad Malia Obama gör. Jag hoppas hon drog halsbloss. Njut av din ungdom, skriver Twitteranvändaren Henry.

DET skulle vara i Sverige, det! Här så blir man per automatik heroinpundare på Sergels torg om man luktar på en joint. Att det finns folk som är läkare, advokater, bibliotekarier och till och med poliser som röker på då och då, det bortser man fullständigt ifrån! I synnerhet från den mer konservativa sidan, jag har enormt svårt att tänka mig att någon från SD, KD eller M skulle säga att folk ska göra som de vill med sina kroppar i de här fallen.

Kanske ska jag satsa på USA i stället för Nederländerna…

Kommentera

