Modigt och korkat

Politikreportern Anna Ernius, som tidigare varit på Skaraborgs Läns Tidning och Skövde Nyheter, är sedan två veckor tillbaka pressekreterare för Sverigedemokraterna.

Hon menar att hon på tidigare arbetsplatser har tvingats mörka och vinkla nyheter för att inte gynna SD.

-Det finns en demonisering av SD som jag har tyckt illa om ända sedan start, säger hon.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23386530.ab

Jag är själv anti-SD. Men jag blir också arg på traditionella medier just för att de mörkar, vinklar och demoniserar SD. På detta sätt får ju SD i stället vatten på sin kvarn! Och att vara sverigedemokrat är korkat och dumt enligt mig. Alla sverigedemokrater är inte rasister, men många rasister dras dit, och även om SD tar avstånd från nazism så är partiet likväl utbrutet från nazism.

Samtidigt kan jag inte låta bli att motsägelsefullt nog beundra denna kvinna. Att ha tvingats mörka och sedan börjat jobba för det som hon tvingades ta ställning mot – det är trots allt mod! Precis som att jag anser att alla homosexuella som kommer utur garderoben, efter att förtvivlat ha försökt dölja vilka de egentligen är, förtjänar en medalj!

Kärlek och fred!

 

Kommentera

