Men jag påpekade det ju för flera år sedan!

Den ökande jämställdheten har sina baksidor. Kvinnor förväntas fixa både familj och jobb och blir utbrända. Detta skriver Aftonbladet.

http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/jonnasima/article23695357.ab

För bra många år sedan sade jag högt att jag aldrig skulle kunna tänka mig att både ha barn och heltidsarbeta. Då fick jag höra hur antifeministisk jag var.

Nu tycks man inse det jag alltid har insett. Även mäns psykiska ohälsa ökar. Också de dubbelarbetar i allt högre utsträckning i jämställdhetens namn.

Så – i stället för att både män och kvinnor ska må bättre av jämställdhet så mår både män och kvinnor sämre.

Inte någon nyhet för mig, men kanske var det bättre förr ändå…

I Expressen frågar Anna Dahlberg sig (och Stefan Löfvén) var alla nyanlända ska bo.

http://www.expressen.se/ledare/anna-dahlberg/var-ska-alla-flyktingar-bo-stefan-lofven/

Riktigt intressant att man ÄNTLIGEN vågar ställa frågan som jag ställt mig i flera år innan vi hade en riktigt akut flyktingkris. Inte heller detta är en nyhet för mig. Då jag för säkert mer än femton år sedan fick frågan om jag ville ha barn och jag sade att jag inte ville, så sade jag just att om det fanns så gott om bostäder och jobb så kunde vi ju ta in fler invandrare. Det jag har emot invandring är just att det inte finns jobb och bostäder i detta landet.

 

Som sagt – vad var det jag sade?

Kommentera

