Tyck rätt, gör rätt, ha sex, skaffa barn!

Melanie Mattson är 38 år och har precis som jag beslutat sig för att inte skaffa barn. Det tiger hon om, eftersom hon har blivit kallad lat och egoistisk då hon berättar om sitt livsval.

http://www.expressen.se/halsoliv/melanie-38-ar-frivilligt-barnlos–blir-kallad-lat/

Hon kan förstå att det kan vara känsligt för ofrivilligt barnlösa.  Men de får ju inte barn för att Melanie, jag och många andra väljer bort att bli mammor! Det är ju dessutom mer provokativt att inte vilja bli mamma än att inte vilja bli pappa, även om det också anses alltmer suspekt.

Det kan vara lika tröttande att höra att barn är en rättighet. Många gånger tänker jag att om det är en sjukdom att vara ofrivilligt barnlös, är man då psykiskt sjuk om man inte vill ha barn? Och faktiskt, världen slutar inte snurra bara för att folk fortsätter att bidra till överbefolkningen i världen. Folk lever i sin bubbla, fortsätter att mer eller mindre köra in barnvagnen i andra, begär att andra ska tycka att de hag gjort något fantastiskt som har knullat och tar med sig snoriga barn överallt som smittar ner oss andra som måste jobba för att ni ska kunna vara barnlediga och vabba i tid och otid.

http://nyheter24.se/nyheter/kronikor/864173-snalla-forsta-varlden-slutar-inte-snurra-bara-for-att-du-fatt-en-unge

Men, som sagt, barn tycks vara en mänsklig rättighet. Och man ska vilja.  Det klagas på att det är brist på spermier!

http://www.metro.se/nyheter/darfor-ar-det-brist-pa-spermier-till-assisterad-befruktning/EVHpjr!keyTSskFveK2Q/

Vad i… …folk klagar på att de har så stressigt då de är TVÅ om ungarna, varför vill folk då skaffa barn ENSAMMA??? Ursäkta mig, men det övergår mitt förstånd! Eller så ÄR jag dum i huvudet!

Barnen ska dock få veta hur de har kommit till. Nu handlar inte upplysning om hur mamma och pappa gjorde, utan om gravida pappor och samkönade par.

http://www.metro.se/sexliv/sa-pratar-du-med-ditt-barn-om-hur-de-blivit-till/EVHpim!BKoZE7xYTi5Q/

Det ska bli intressant  att se om barnen blir stärkta eller förvirrade i sin könsidentitet. Men, varför undrar jag? Oavsett vad eventuell forskning skulle visa så är det vissa rön som kommer att redovisas, det är jag tämligen säker på!

Men resonerar du inte som majoriteten, så ifrågasätts du. Jag läste en helt underbar artikel om Cajsa, som är demisexuell. Jag är antagligen det också. Då jag vill skoja med folk säger jag att jag är panemotionell demisexuell men att det går bra att kalla mig ace (asexuell).

http://www.expressen.se/nyheter/19-ariga-cajsa-darfor-ar-jag-demisexuell/

Det Cajsa berättar  känner jag igen mig i. Kanske mer än i det som asexuella berättar.

– När mina kompisar pratade om hur snygg en tjej eller kille var så kunde jag inte relatera till det alls. Jag har liksom aldrig velat bli ihop med någon person bara så där. Det har aldrig lockat mig, säger hon.

Cajsa funderade länge över varför hon inte kände attraktion till främmande människor.

– Ett tag trodde jag att jag var bisexuell, men insåg att jag inte heller drogs till tjejer på det sättet, säger hon.

Då jag gick i gymnasiet i Metropolen Byhålan och de andra tjejerna pratade om killar och jag var helt ointresserad trodde jag att jag var lesbisk ibland. Men jag kände inte någon dragning till tjejer heller på det sättet, även om jag tyckte många tjejer var ursnygga, och jag kunde knappt låta bli att stirra på dem. Jag var ändå inte kär i dom.

Att vara demisexuell innebär att man inte känner direkt attraktion till någon. För att kunna känna sexuell attraktion måste man ha utvecklat en emotionell relation till personen.

Demisexualitet är besläktat med asexualitet, men skillnaden är att asexuella personer inte har någon sexlust eller intresse av att inkludera andra i sin sexualitet.

– Jag känner sällan att jag dras till någon enbart baserat på deras utseende, eller att jag har behovet av att vara i ett förhållande, säger Cajsa.

Precis så har jag också upplevt det! Jag har haft petting med både killar och tjejer, och, joddå, jag kan få orgasm. Med folk jag känt väl och litat på. Men jag har helt enkelt andra intressen.

Från det ena till det andra. För några dagar sedan skrev jag om folk som var ledsna över att de inte fått barnbarn. ”Bussiga Barbro” läste inlägget. Hon har Svenska dagbladet i tryck, där man kan läsa vad folk tyckte om detta. Det var rätt skrämmande läsning. Några kvinnor undrade vad de hade gjort för fel då deras barn inte ville skaffa barn! Fel???!!! Ifrågasätter de sin duglighet som förälder också då deras barn ”kommer ut”, jag bara undrar…

Kanske är det tvärtom! Barnen har genom denna goda uppfostran blivit självständiga individer som inte måste göra allt som deras föräldrar gör. Men priset togs tydligen av en kvinna som sörjde över att sonen skaffat hund istället för barn, då hon var rädd för hundar. Vid det laget sade även ”BB” HERRRREGUUUD!

Man bör tycka rätt och göra rätt – även för sig – i detta samhälle.

Ja, Jisses!

 

 

Kommentera

