Konstigt att det inte finns plogar och sand i november!

Här i Stockholm är det fullständigt snökaos. Nu smälter allt, det är blött och halt.

Ännu mer förvånad var jag igår. Det var inte plogat och sandat någonstans! Sand har jag inte sett till idag heller, och jag fruktar hur det blir i morgon, då ryktet säger att det ska frysa på.

Konstigt nog verkar infrastrukturen funka när det kommer snö i december, så varför finns det inga plogbilar och sand i november?

Inte heller vet jag om jag ska skratta eller inte då Aftonbladet blandar in feminism i snöröjningen. Det är ju som de som i kommentarfält skyller på invandrare även om varken invandring eller invandrare har nämnts i sammanhanget!

Men det är kvinnor som springer till bussen eftersom deras gubbar tar bilen, det är barnvagnar som fastnar och rullstolar som inte kan ta sig fram. (Vad nu rullstolar specifikt har med kvinnor att göra.)

http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/evafranchell/article23889514.ab

Hjälp, vad ÄR det för ett land vi bor i?

 

Kommentera

