She’s a real wild child

Den första deltävlingen i Melodifestivalen var inte alls dum. Inledningen var kul där man antydde det som många tänker – att sex lördagar blir det bara musik – bra eller anus beroende på hur man ser det – så andra program måste flytta på sig under bästa sändningstid.

Så till bidragen.

Boris René hade en riktigt bra discoinspirerad låt som gick till Andra chansen. Helt riktigt, även om jag gillade hans låt från förra året bättre.

Adrijana hade en låt som fullständigt fick mig att somna. Ballerinorna som dansade tåspets på tunnorna var dock grymma, och jag gillade deras tutu’s! Låten slutade som sexa.

Dinah Nah var inte i samma klass som för två år  sedan. Hennes rosa hår var häftigt i kontrast till dansarnas blå hår – men vad fan hade hon på sig?? Kul med technoinspirerat, men låten förtjänade inte mer än en femteplats.

De vet du hade någon skämtlåt om att åka bil med dansare som såg ut som kycklingar. Denna låt som verkade vara en enda musikvideo på scen gick till Andra chansen.

Charlotte Perelli hade en häftig gitarr, och trots klyschig text så kändes det äkta.  Men vad VAR det egentligen för film som påade låten med någon unge som skriker ”bajsa på sig”??? Var det DET som gjorde att låten kom sist.

Ace Wilder hade helt klart kvällens bästa låt! Även om hon hade pyjamas på sig. Jag brukar ALDRIG rösta i semin, men detta ringde jag in på. Det var schlager, Suzi Quatro, Iggy Pop – och Ace Wilder!

 

Nano vill bli sedd och hörd – och tydligen förverkliga sig själv genom sina barn. Låten är vacker och Nano sjunger gudomligt bra, men jag kom att tänka på Human med Oscar Zia förra året

Mustasch och Hasse Andersson i hårdrocksmix men Änglahund och Hound from Hell var galet! Sjukt bra! Precis som programledarna sade jag – vad såg jag?

Göteborgsoperans balett var också duktiga, även om jag inte begriper en sortens modern dans.

Love you, Ace!

 

 

Kommentera

