Glittrig BH

Hjälp vilken slätstruken deltävling det var ikväll!

Först ut var Mariette. Låten var en uptempoversion av den förra låten hon tävlade med. Men något av det bästa i tävlingen, rätt att den är i final.

Vad Roger Pontare hade på sig fattade jag inte, men, Pontare ser väl ut som Pontare gör. Och FÅR man ha levande eld på scenen? Låten lät som om den gick i otakt, och jag väntade hela tiden på att någon same skulle komma in och börja jojka. Det hela slutade på en femteplats.

Etzia sjöng falskt så in i bengen! Och MÅSTE det nämnas att hon vill ha mindre män i musikbranschen? Som sagt, med en annan artist hade detta kunnat gå långt, med det räckte bara till en sjätteplats. (Sedan har jag svårt för tajta one-pieces, men det är en annan sak.)

Allyawan verkar vara en intressant person. En kristen tatuerad kille som vill att vi ska ta emot flyktingar i våra hem. Hur många bor hos honom? Och vad i sjutton var det för låt? Rap? Dancehall? Detta obegripliga utan melodi kom sjua.

Dismissed kom med något nytt. Ett hårdrockband som vill bryta mot heteronormen. Jag kommer att tänka på en blandning av skäggiga damer och syntare. Detta var annorlunda och de kan sjunga! En välförtjänt Andra chans.

Lisa Ajax ryckte KLART upp sig från förra året. Härligt att det glittrade upptill, men, varför bara en BH under en genomskinlig regnjacka? Låten var enligt mig det bästa denna kväll. Den gick till Andra chansen.

Benjamin Ingrosso HADE snyggt aluminium på scenen. Låten var okej, men lite väl Jamiroquai.

Lite väl mycket muzak för min smak – med det gick till final!

Det bästa var nog ändå David Lindgren då han sjöng olika mellolåtar – men tog han sig på sin xxx på slutet?? Linda-Bengtzing-sluten var bara SÅÅÅ träffande!

När publiken började göra reklam för Radiohjälpen så undrade jag verkligen vad som försiggick. FÅR man sjunga jinglar i svensk TV???

Och varför har Hasse Andersson fredagsmys på lördagar? Det kommer jag nog aldrig få svar på…

 

Kommentera

