Det är ta mej fan ERT ansvar att ta hand om era barn, föräldrar!

Detta eviga tjat om egentid. Jag hör det överallt. Klart egentid är viktigt. Men det ska aldrig behöva gå ut över ditt barn, skriver Jessica Lotorn.

http://www.expressen.se/debatt/varfor-skaffar-man-barn-om-man-inte-vill-umgas-med-dem/

Ja, jag har då alltid undrat varför man skaffar barn om man inte kan tänka sig att vara förälder i alla fall till 200%. Barn är nämligen inga leksaker som man tar fram och lägger undan efter behov. Och, ja, samhället behandlar även vuxna på det sättet, vilket är en orsak till varför inte jag vill föra mänskligheten vidare. Jag tror nämligen inte att det är naturligt så som det ser ut.

Och barn lär sig inte mer på förskolan än hemma. Personalen har för mycket att göra för att se till just DITT barns behov! Och det är inte deras sak att uppfostra barnet. Det är föräldrarnas sak. Inte heller är det så att alla barn mår bra av stora barngrupper.

Lögner om arbetstider och semester är inget ovanligt. Det händer allt för ofta att föräldrar adderar ett par timmar extra i schemat eller kanske tar ut lite semester men låter barnet gå på förskolan som vanligt. Extratid som föräldrar kan använda till annat som städning, vila och nöjen. Egentid helt enkelt. Detta eviga tjat om egentid. Jag hör det överallt. Klart egentid är viktigt. Men det ska aldrig behöva gå ut över ditt barn. Väljer man att skaffa ett barn eller flera så är egentid inget man kan ta för givet de första 10 åren.

Så är det bara.  Och vill man inte inse att föräldraskap kommer innebära utmattning och frustration ska man kanske inte sätta barn till världen. Den går knappast under för det.

Och att ha svårt med livspusslet är inte något föräldrar har patent på. Även jag som inte har barn har då sysselsättning.

Det klagas på trångboddhet i Stockholm.

http://www.stockholmdirekt.se/debatt/debatt-hsb-okad-trangboddhet-riskerar-dela-stockholm/repqca!oJTh8iAA3kMcRJ5v0bb1ZA/

Samtidigt skriver Christoffer Röstlund Jonsson att han skulle kunna tänka sig att någon nyanländ bodde hos honom eftersom barnen bor hos honom på halvtid.

God tanke, men jag vill inte ens ha egna barn i min lägenhet, som antagligen är större en hans. Jag behöver min egentid, och har därför inte partner eller barn. Inte heller min familj eller kompisar vill jag ha här några längre stunder, människor jag känner mig trygg med. Varför i helvete skulle jag vilja ha någon okänd här???

Men så kommer denne Röstlund och säger att När jag inte har barn så har jag ju all tid i världen. 

Jotack, det är min hatreplik alla kategorier! Du som… har väl all tid i världen! Du som är pensionär sitter väl bara och matar duvor. Du som är ett barn springer väl bara omkring och leker. Du som är mammaledig sitter väl bara och dricker latte. Du som inte har barn sitter väl bara och tittar på TV.

Vafan! Livet TAR tid, jäkla puckon!!!

Så säger han  att de som släpper in flyktingar i sina hem är KVINNOR!

http://www.stockholmdirekt.se/kronika/rostlund-volontaren-ar-en-kvinna-vem-hade-kunnat-ana/repqcc!TPT24x9WZPDesXIPoG1bVA/

http://www.stockholmdirekt.se/nyheter/de-ger-allt-nar-samhallet-inte-racker-till/repqbw!3WFeJGVui1R7pFn4l@6cyg/

Jojo, där fick han till ytterligare PK-poäng….

Man kan bli tokig på folk som har åsikter om vad man gör och inte gör. Tydligen verkar det vara vanligt bland de som har barn. Som jag skrev tidigare i detta inlägg, så är det föräldrarnas sak  att uppfostra sina barn. Men en del måste också vara att lära barnen att det inte funkar på samma sätt hemma som på till exempel förskolan.

Rabiata översittarföräldrar ställer orimliga krav på sin omgivning. De säger till förskolor att inte servera chokladmjölk och bullar, eftersom deras barn inte bör äta sött. Där har de delvis rätt. Barn ska inte ha sötsaker dagligen, i synnerhet inte om de har ADHD. Men att säga till förskolan att de inte får servera sådant eftersom denna familj råkar ha denna diet i några veckor – sorry, det funkar inte!

Var glada att ni har en plats på förskolan i stället, så att ni KAN jobba och göra hemmasysslor utan era barn!

http://www.aftonbladet.se/debatt/a/Lz4B9/skippa-sockret–om-du-alskar-ditt-barn

http://www.aftonbladet.se/debatt/a/wov3n/barnen-dor-knappast-av-en-bulle-da-och-da

Och om barnet har en diagnos som gör att det inte bör äta socker så tar man ju upp det med personalen – eller?

Nej, helsicke, vad jag blir trött på dessa småbarnsföräldrar… … och TACK till Bussiga Barbro för en del artikeltips och inspiration till detta inlägg!

Kommentera

